جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 02.08.2021, 11:19

بحران کرونا در ایران به کمبود سِرُم تزریقی رسید

در روزهای اوج بحران کرونا در ایران، کاربران شبکه‌های مجازی و بسیاری از پزشکان از کمبود دارو، امکانات اولیه درمانی، تخت بیمارستانی و همچنین سرم تزریقی در ایران خبر داده‌اند.

پدرام سلطانی، عضو و نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در حساب توییتری خود نوشت: کشوری که دچار کمبود سرم شود و بیمارستان‌هایش پر باشند یعنی به بالاترین سطح بحران در حوزه سلامت رسیده است. چنین کشوری باید فوراً از صلیب سرخ، سازمان جهانی بهداشت و دیگر کشورها درخواست کمک عاجل نماید.

فریبزر نواب، یک پزشک داروساز ایرانی نیز با انتشار توییتی خطاب به پزشکان نوشت: همکاران پزشک وضعیت سرم‌های تزریقی به قدری خراب است که نوع نمکی را فقط به بیمارستان‌ها می‌دهیم چون آمپول رمدسیویر را با نمکی باید زد، بقیه سرم‌ها هم در حد یک کارتن سهم داروخانه‌ها می‌شود؛ تا عادی شدن وضعیت، در حد امکان سرم تجویز نکنید که باعث سرگردانی بیمار می‌شود.

حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی ایران امروز دوم آگوست در خصوص گزارش‌های مردمی درباره کمبود سرم تزریقی در این کشور به خبرگزاری ایسنا گفت: یکی از سرم‌سازان ما داشت خطوط تولیدش را اصلاح می‌کرد که قول داده‌اند که تا پایان ماه خطوطش را برگرداند و سایر سرم‌سازان هم قول داده‌اند که کمبود سرم این تولیدکننده را جبران کنند و ان‌شاءالله مشکلی نداریم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024