پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 31.07.2021, 22:51

محمود احمدی‌نژاد خواهان محاکمه حسن روحانی شد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی خواهان محاکمه وی به جرم تمهید مقدمات ریختن خون مردم ایران در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ شد.

احمدی نژاد در پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی، خطاب به او گفته که همراه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت به جرم تمهید مقدمات ریختن خون مردم بیگناه، داغدار کردن خانواده ها، بردن آبروی کشور و توهین و اهانت به عموم مردم باید محاکمه شود.

احمدی‌نژاد خواهان محاکمه روحانی به جرم تمهید مقدمات ریختن خون مردم شد به نظر می رسد اشاره احمدی نژاد موضوع افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ است که به اعتراضات شهروندان ایرانی و سرکوب گسترده آن توسط نیروهای امنیتی همزمان با قطع شبکه اینترنت منجر شد.

وزیر کشور ایران گفته بیش از ۲۰۰ نفر در جریان این اعتراضات کشته شدند اما سازمان عفو بین الملل رقم کشته شدگان را دست کم ۳۰۴ نفر و خبرگزاری رویترز این آمار را ۱۵۰۰ نفر عنوان کردند.

حسن روحانی در واکنش به این اعتراضات گفته بود موضوع اجرای افزایش قیمت بنزین را به وزارت کشور سپرده بود و خود وی هم پس از افزایش قیمت ها از آن موضوع مطلع شده بود.

احمدی‌نژاد همچنین «داغدار کردن خانواده ها، بردن آبروی کشور و توهین به عموم مردم» را جزو مواردی خوانده که حسن روحانی، وزیر نفت و وزیر کشور باید در مورد آن مورد محاکمه قرار گیرند.

احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران خود نیز متهم است که در سال ۱۳۸۸ زمینه ساز قتل تعداد زیادی از معترضان به نتایج انتخابات و دستگیری هزاران زندانی سیاسی شده و هیچگاه علیرغم نقشش محاکمه یا مجازات نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024