پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 31.07.2021, 22:41

استقبال امریکا از تصمیم اروپا برای تحریم مقامات لبنانی

میدل ایست نیوز: ایالات متحده امریکا از توافق اتحادیه اروپا بر سر ایجاد سازوکار حقوقی لازم برای تحریم نیروهای سیاسی لبنان استقبال کرد.

وزرای امور خارجه و خزانه‌داری امریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت پاسخ‌گویی رهبران سیاسی لبنان به خواست ملت لبنان درباره پایان دادن به فساد و ناکارآمدی دولت و تشکیل دولتی که بتواند برای رسیدگی به وضعیت اسفناک کنونی این کشور به اقدامات اصلاحی لازم دست زند تأکید کردند.

در این بیانیه آمده که این تحریم‌ها با هدف واداشتن سران سیاسی لبنان به تغییر رفتار و تقویت پاسخ‌گویی مقامات و برخورد با مفسدان در لبنان اجرا می‌شود.

امریکا تأکید کرده که از استفاده اروپا از این ابزار نیرومد برای تقویت پاسخ‌گویی در سطح جهانی استقبال می‌کند.

پیش از این، با شدت گرفتن بحران سیاسی و اقتصادی در لبنان، اتحادیه اروپا از توافق بر سر سازوکار حقوقی تحریم چهره‌ها و نهادهای لبنانی که «در تضعیف دموکراسی و حاکمیت قانون در لبنان» سهیم هستند خبر داد و تأکید کرد که در این سازوکار تحریم چهره‌ها و تشکل‌ها و نهادهای مسئول در نظر گرفته شده است.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به اروپا و بلوک شدن اموال در حساب‌های بانکی می‌شود.

روز جمعه نیز فرانسه از آمادگی خود برای افزایش فشار بر مقامات لبنانی جهت تشکیل دولت جدید در لبنان خبر داد و تأکید کرد که تشکیل فوری دولتی که بتواند در لبنان اصلاحات را اجرا کند اولویت اصلی برای هرگونه کمک به لبنان خواهد بود.

او همچنین خبر داد که روز چهارشنبه آینده کنفرانسی با میزبانی پاریس برای بررسی سازوکار کمک‌های بشردوستانه مستقیم به مردم لبنان برگزار خواهد شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024