چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 18.06.2021, 15:20

اولین آمار از میزان مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰

پیگیری‌های خبرگزاری فارس حاکی از این است که تا ساعت ۱۶:۴۵ امروز (۲۸خردادماه ۱۴۰۰) بیش از ۱۴ میلیون نفر (۲۳ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

بنابر گزارش این خبرگزاری، تا ساعت ۱۳ حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تعرفه انتخاباتی مصرف شده بود.

برخی منابع خبری مستقل می‌گویند در استان تهران تا ساعت ۱۷٫۳۰  تعداد آرا ثبت شده ۱٫۶۲۰٫۰۰۰۰ و شهر تهران ۸۲۵ هزار رای ثبت شده است!

انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری و شورا‌های شهر و روستا از ساعت ۷:۰۰ صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رای سفید احمدی‌نژادی‌ها علیه رییسی

شنیده می‌شود هواداران محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور اسبق ایران که در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد، تصمیم دارند با حضور در پای صندوق های رای و دادن رای سفید اعتراض خود را به رد صلاحیت احمدی نژاد اعلام کنند.

با این‌حال خود احمدی‌نژاد در چند روز گذشته اعلام کرده در این انتخابات روز جمعه شرکت نمی‌کند. او امروز هم در ویدئویی گفت: “کاری که فعلا می‌توانم در برابر این خطای بزرگ انجام بدهم این است که بگویم شرکت نمی‌کند و هیچ برنامه‌ای برای حمایت از هیچ فردی ندارم.”

مشارکت ۴۰ درصدی مردم خراسان شمالی در انتخابات تاکنون

استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون ۴۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رأی، رای خود را به صندوق انداختند.

محمدعلی شجاعی، در بازدید از شعب اخذ رای شهرستان شیروان در جمع خبرنگاران با تأکید بر این که حضور مردم در انتخابات تا ساعت ۱۲ امشب خواهد بود، ادامه داد:  تاکنون ۴۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رأی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند و رأی خود را به صندوق انداختند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق های رای از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار کرد: تاکنون حضور مردم در پای صندوق های رأی حداقل ۱۰ درصد از متوسط کشوری بیشتر است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024