جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 05.06.2023, 18:03

نخستین جشنواره نوآوری کیان از سوی مهندسان ایرانی تسلا برگزار می‌شود

نخستین «جشنواره نوآوری کیان» از سوی گروهی مستقل از مهندسان تسلا در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود.

ماه‌منیر مولایی مادر کیان پیرفلک کودک ۹ ساله‌ای که سال گذشته در ایذه کشته شد از برگزاری نخستین جشنواره نوآوری کیان در سطح دنیا توسط گروهی مستقل از مهندسان تسلا در سانفرانسیسکو خبر داد.

خانم مولایی در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:  نوشت: «علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند طرح‌های کودکان خود را از سراسر ایران و جهان به‌صورت الکترونیکی به آدرس ایمیل .(JavaScript must be enabled to view this email address) ارسال نمایند. مهلت ارسال طرح تا ۲۱ خرداد زادروز کیان پیرفلک است. هیات داوران شامل گروهی مستقل از مهندسین ایرانی تسلا است.»

وی افزود: «کیان جانم وقتی جواب سوال دو نفر از خوشبخت ترین آدمای دنیا را دادی (من_ایلان ماسک) هیچوقت فکر نمی‌کردم شرکت ایلان ماسک برای تو جشنواره برگزار کند. الان با تمام رنجی که می‌کشیم ته دلمان خوشحالیم که تو خوشبخت‌ترین آدم دنیایی تا هزاران سال، چون در ۹ سالگی چنان بلند آوازه شدی که دنیا به احترامت ایستاده. نام و یادت تا ابد جاودان پسرم.»

کیان پیرفلک ۲۵ آبان ماه در جریان اعتراض‌های ضدحکومتی در ایذه در حالی‌که با پدر، مادر و برادر کوچکترش در خودرو و در حال بازگشت به خانه‌اشان بودند،‌ توسط افراد مسلح هدف تیراندازی قرار گرفتند که در پی آن، کیان جان‌باخت و پدرش هم زخمی شد. رسانه‌های دولتی ایران در پی این حادثه از «تروریست‌ها» به عنوان عاملان کشتار مردم ایذه از جمله کیان نام بردند اما مادر کیان در سخنانی در مراسم خاکسپاری فرزندش، گفته که مامورانی که کنار خیابان ایستاده بودند خودرو آنها را به گلوله بستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024