سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 02.06.2023, 17:46

حال نامساعد جسمانی و نیاز به درمان تخصصی عباس واحدیان شاهرودی

هرانا: عباس واحدیان شاهرودی، نویسنده، معلم و فعال مدنی محبوس در زندان وکیل آباد مشهد علیرغم حال نامساعد جسمانی و نیاز به درمان تخصصی، از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

یک منبع مطلع در تشریح وضعیت جسمانی این زندانی به هرانا گفت: “آقای واحدیان در این هفته دو بار با علائم تپش قلب و تنگی نفس مواجه شده که فقط یکبار وی را به بهداری زندان منتقل کردند. مسئولان بهداری ضمن اعلام اینکه دکتر قلب در هفته آینده به زندان مراجعه خواهد کرد به او گفتند که نیاز به آزمایش «اکو» دارد. علیرغم حال نامساعد وی تاکنون از اعزام به بیمارستان خارج از زندان برای رسیدگی درمانی تخصصی محروم مانده است.”

اواسط آبان ماه سال گذشته، هرانا طی گزارشی به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت عباس واحدیان شاهرودی در زندان وکیل آباد مشهد پرداخته بود.

عباس واحدیان شاهرودی در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اداره اطلاعات در شهرستان رضوانشهر بازداشت شد. وی در بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب مشهد، از بابت اتهاماتی از جمله “تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت کشور و همکاری با گروه های مخالف نظام” به تحمل ۱۱ سال حبس محکوم شد؛ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال از این محکومیت قابل اجرا است.

آقای واحدیان در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۸ در خصوص نامه‌ای که با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای آیت الله خامنه‌ای منتشر شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. او مدتی بعد نهایتا با پایان مراحل بازجویی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. آقای واحدیان نهایتا در تاریخ ۲۹ تیرماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه به صورت مشروط از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود. آقای واحدیان در خصوص این پرونده توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور، مطابق ماده ۴۹۸ قانون مجازات اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. آبان ماه سال گذشته این حکم به در پی عدم تجدیدنظرخواهی قطعی و در بازداشت به وی ابلاغ شد.

عباس واحدیان شاهرودی پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

کتاب “بازگشت چنگیز خان مغول” از جمله آثار منتشر شده عباس واحدیان شاهرودی است که توسط انتشارات خاتم در مشهد منتشر شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024