چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 19.03.2023, 12:08

طاهره بجروانی از زندان اوین آزاد شد

روز شنبه ۲۷ اسفند ماه، طاهره بجروانی، همسر یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، از زندان اوین آزاد شد. وی اخیرا با حکم دادگاه انقلاب شهریار به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، جزییات آزادی خانم بجروانی مشخص نیست؛ اما محتمل است آزادی وی به دنبال صدور بخشنامه «عفو» صورت پذیرفته باشد.

طاهره بجروانی همسر علی فتوحی کوهساره، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی اسماعیل برجسته، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

خانم بجروانی در تاریخ ۳۰ آذرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در محل کارش واقع در شهرقدس تهران بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی نهایتا با پایان مراحل بازجویی و پس از گذشت بیش از ۳۳ روز از زمان دستگیری، به بند زنان این زندان انتقال داده شد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024