پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 01.02.2023, 20:13

نگرانی شورای شهر تهران از تبدیل شدن نمایشگاه بین‌المللی پایتخت به کانون اعتراض

رسانه‌های ایران از تلاش پیگیرانه شورای شهر تهران برای انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» در جنوب پایتخت این کشور خبر می‌دهند.

وب‌سایت صدا و سیمای جمهوری اسلامی، چهارشنبه ۱۲ بهمن با انتشار ویدیوی کوتاهی از صحبت‌های مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، باران و ترافیک را عامل این درخواست شورای شهر مطرح کرده است.

چمران در این ویدیو خطاب به مدیران سازمان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران می‌گوید که این «ظلم در حق مردم» است و از آن‌ها می‌خواهد که از نمایشگاه شهر آفتاب بیشتر استفاده کنند.

در سال‌های گذشته، مقامات و مدیران شهری تهران، تلاش‌هایی برای انتقال نمایشگاه‌های بزرگی چون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در اردیبهشت‌ماه هر سال برگزار می‌شود، کرده‌اند.

با این‌حال، ناظران می‌گویند که اصرار شورای شهر برای انتقال محل نمایشگاه بین‌المللی تهران به شهر آفتاب، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «امام خمینی» همزمان با تداوم اعتراضات ضد‌حکومتی در ایران تشدید شده تا با انتقال این رویداد فرهنگی به خارج از محدوده شهری پایتخت، از هر گونه تجمع احتمالی شهروندان در مرکز تهران پیشگیری شود.

محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران در بزرگراه «چمران» در شمال تهران واقع شده است ولی در سال‌های ریاست محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران و همزمان با سرمایه‌گذاری شهرداری این شهر در پروژه‌هایی که به گفته تحلیل‌گران با انگیزه تخریب مکان‌های تجمع و گردهم‌آیی شهروندان است، مجموعه‌ای نمایشگاهی با نام «شهر آفتاب» در اتوبان تهران-قم افتتاح شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024