جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 31.01.2023, 21:37

طرح بستن دهان افراد مشهور‌، کار دولت بود یا مجلس؟

امتداد: این روزها جزئیات طرح نمایندگان مجلس برای اینکه بتوانند جلوی اظهارنظر افراد را بگیرند در قالب طرح «مجارات اظهارنظر افراد مشهور» جنجال تازه ای به پا کرده که مانند طرح صیانت از فضای مجازی اصولگرایان در ظاهر با آن مخالفند، اما در باطن برای آن فعالیت می‌کنند.

مهمترین وجهه این طرح این است که مانع اظهارنظر افراد (خصوصا سلبریتی‌ها) شود. اما این طرح از سوی کدام دستگاه پخت و پز شده است؟ مجلس یا دولت؟ نگاهی به بولتن‌های افشا شده خبرگزاری فارس که منجر به دستگیری «ع.ت» شد، نشان می‌دهد دولت به مجلس و دستگاه قضایی سفارش طرحی را داده که جلوی اظهارنظر سلبریتی‌ها گرفته شود.

در بولتنی که در روز سوم آذر ماه ۱۴۰۱ آماده شده، ذیل تیتر «پیشنهاد دولت برای اعمال محدودیت اجتماعی نسبت به برخی از سلبریتی‌ها» خبر می‌دهند که «دولت به مجلس و قوه قضائیه پیشنهاد داده که با اعمال محدودیت در ارائه خدمات اجتماعی به برخی از سلبریتی‌های هنجار شکن با رفتارهای این گروه از سلبریتی‌ها برخورد قانونی شود. این محدودیت‌ها در حوزه تبلیغات، فعالیت هنری و به کارگیری آن‌ها خواهد بود.»

همانطور که این روزها مشاهده می‌شود دولت هیچ موضع‌گیری در مقابل طرح‌ مجلس از خودش نشان نداده است. طرحی که به دنبال اعمال محدودیت بیشتر برای افراد مشهور است. از اینجا به بعد هم طبق معمول بازی «کی بود کی بود» در میان اصولگرایان آغاز خواهد شد. دولت و مجلس طرح را به گردن یکدیگر می‌اندازند اما در پشت پرده هر دو خوشحال از تصویب اعمال این محدودیت جشن می‌گیرند.

ضمنا گفتنی است بعد از دستگیری «ع.ت» افشاگری در مورد خبرگزاری فارس نیز متوقف شد و از آن همه سند که ادعا میشد از این خبرگزاری به دست آمده دیگر هیچ خبری در دست نیست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024