جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Tue, 31.01.2023, 17:42

جمهوری آذربایجان: «هفت جاسوس» ایران بازداشت شدند

جمهوری اذربایجان می‌گوید در یک «عملیات ویژه»، هفت عضو یک «حلقه جاسوسی ایرانی» بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، آپا، دفتر دو رسانه، سلام‌نیوز و تلویزیون اینترآذ در باکو از هدف‌های این عملیات بوده‌اند.

به گفته آپا، تلویزیون اینترآذ در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده و در سال ۲۰۰۷ در وزارت مالیات روسیه ثبت شده است. دفتر این تلویزیون ابتدا در مسکو بوده و بعد به ترکیه منتقل شده است و از ماهواره ترک‌ست پخش می‌شود.

به گفته این خبرگزاری، سلام نیوز را مالک تلویزیون اینترآذ در سال ۲۰۱۰ تاسیس کرده و دفتر اصلی آن در باکو، در محل قدیم تلویزیون اینترآذ بوده است. این دو رسانه هوادار ایران شناخته می‌شوند.

وزارت کشور آذربایجان اسامی این افراد را « آ. ت. کریموف»، «ای. آ. رحیموف»، «آ. علی‌اکبراف»، «م.ن. جعفروف»، «ح جبارلی»، «ف. عبدولوف» و «آ. ژومشودوف» اعلام کرده است.

همچنین عنوان شده که پلیس آذربایجان در حال انجام تحقیقات از وب‌سایت خبری «سلام‌نیوز» و شبکه تلویزیونی «اینترآز»، از رسانه‌های حامی ایران در خاک جمهوری آذربایجان است.

پس از حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در روز جمعه، که یک مامور امنیتی کشته و دو نفر زخمی شدند، این کشور فعالیت‌های سفارتش را موقتا متوقف کرد و کارکنان آن و خانواده‌هایشان را از ایران خارج کرد.

همزمان با اعلام این خبر، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز از شهروندان این کشور خواست که از هرگونه سفر غیرضروری به خاک ایران خودداری کنند.

در اطلاعیه‌ای که وزارت خارجه آذربایجان، سه‌شنبه ۱۱ بهمن صادر کرده، با اشاره به حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در روز جمعه و کشته شدن رئیس تیم امنیتی سفارت و زخمی شدن دو نفر دیگر، نسبت به سفر به ایران، به شهروندان این کشور هشدار داده شده است.


منابع خبر: بی‌بی‌سی، العربیه



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024