شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 28.01.2023, 18:01

پورفرج: گردشگران بین‌المللی برنامه‌ای برای آمدن به ایران ندارند

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران با توجه به اینکه بیشتر آژانس‌دارانی که در حوزه تورهای ورودی فعالند، بیکار هستند گفت: «پس از اتفاقات اخیر که سبب شد بسیاری از تورهای ورودی رزروهای خود را کنسل کنند، در حال حاضر هیچ رزروی برای تور نداریم اینگونه به نظر می‌رسد که گردشگران بین‌المللی برنامه‌ای برای آمدن به ایران ندارند».

به گزارش ایلنا، وی با تاکید بر اینکه فعلاً گردشگر و تور از اروپا به ایران نداریم، گفت: «گردشگران اروپایی بسیار اندک هستند و حتی همان تعداد هم بیشتر با هدف انجام کارهای اداری و تجاری به ایران سفر می‌کنند. شاید بتوان گفت برای فصل بعدی ممکن است تعدادی از گردشگران اروپایی برای سفر به ایران علاقه پیدا کنند اما هنوز رزروی برای سفر به ایران در فصل بهار انجام نشده است».

وی عدم تمایل گردشگران بین‌المللی برای سفر به ایران را «ایران‌هراسی و تبلیغات منفی» عنوان کرد و گفت: «تا این لحظه فعالیت خاصی برای مبارزه با ایران‌هراسی را از سوی دولت شاهد نیستیم. شاید نتوان کار چندانی در این حوزه کرد. معمولاً شرایطی از این دست تاثیرات طولانی مدت دارند و نیاز است که دوباره اعتماد گردشگران بین‌المللی را جلب کنیم».

پورفرج در خصوص تاثیر سیاست جدید اتحادیه اروپا درباره ایران و اینکه خواستار قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شده، در تصمیم گردشگران برای سفر به ایران گفت: «بازخورد چنین اخباری در عرصه گردشگری همان می‌شود که رزروی برای فصل آینده نداریم. تورگردانان تلاش می‌کنند اما کافی نیست».

او خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی تمام کشورهای همسایه از ترکیه گرفته تا عمان و دبی و آذربایجان رقبای ما در عرصه گردشگری هستند و گردشگران ما را جذب می‌کنند در واقع ایران تبدیل به نقطه‌ای در خاورمیانه شده که با وجود آن که بعد از کرونا عطش برای سفر زیاد شد، مورد استقبال گردشگران جهانی قرار نمی‌گیرد و به آن سفر نمی‌کنند».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024