جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 14:04

جمعی از خانواده‌های خاوران: اعدام معترضان آزادی‌خواه را پایان دهید

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

‏پنج شنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ محسن شکاری اعدام شد. این جوان ۲۳ ساله یکی از میلیون‌ها جوان معترضی بود که برای خواست آزادی، برابری، رفاه و یک زندگی انسانی به خیابان آمده و فریاد آزادی خواهی سرداده بود.

‏اعدام او ادامۀ همان برخورد سرکوبگرانه و آزادی ستیزانه‌ای است که جمهوری اسلامی از آغاز به قدرت رسیدن خود با معترضان و مخالفان خود داشته است. اعدام محسن برای ما خانواده‌های خاوران یادآور داغ عزیزانمان است که در دهۀ ۶۰ و به ویژه تابستان ۶۷ همچون محسن در دادگاه‌های فرمایشی چند دقیقه‌ای، بدون برخورداری از وکیل و فرصت دفاع از خود محاکمه و به اعدام محکوم شدند. دسته دسته و گروه گروه به جوخه‌های اعدام سپرده شدند و مخفیانه در گورستان خاوران و دیگر گورستان‌های بی نام و نشان در سراسر کشور دفن شدند. قتل معترضان و مخالفان سیاسی با قتل‌های زنجیره‌ای روشنفکران در دهۀ ۷۰، سرکوب دانشجویان کوی دانشگاه در سال ۷۸، کشتار معترضان در سال‌های ۸۸، ۹۶ و ۹۸ و به طور کلی در تمام ۴۴ سال گذشته ادامه داشته است.

‏طی نزدیک به ۳ ماه گذشته بیش از ۴۵۰ نفر از معترضان، از جمله ده‌ها کودک و نوجوان با ضربه‌های باتوم، گلوله‌های ساچمه‌ای و حتی گلوله‌های جنگی در خیابان‌ها کشته شده‌اند. هزاران معترض دستگیر و زندانی شده‌اند و اکنون با تشکیل دادگاه‌های فرمایشی احکام اعدام با شتاب صادر شده و در حال اجرا است.

‏ما خانواده‌های زندانیان سیاسی اعدام شده در دهۀ ۶۰ و تابستان ۶۷ این جنایت‌ها را محکوم می‌کنیم. خواهان توقف فوری احکام اعدام و آزادی بدون قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان اعتراضات اخیر هستیم.

‏جمعی از خانواده‌های خاوران در داخل
۱۷ آذر ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024