جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 05.12.2022, 20:25

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان درباره روز دانشجو و حمایت از جنبش سراسری

با درود به روان پاک شهدای راه استقلال و آزادی

پس از کودتای ۲۸ مرداد و بر قراری استبداد وابسته، جنبش دانشجویی و  تلاش دانشجویان در راه  باز یافت استقلال و آزادی در ایران همواره یکی از ستون های استوار و راه گشا در مبارزات آزادیخواهانه و استقلال طلبانه مردم ایران بوده است. چند ماه پس از کودتای 28 مرداد، در 16 آذر 1332،  با حمله نیروهای سرکوب به دانشگاه، احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا، سه مبارز که در کنار دیگر دانشجویان به سفر  ریچاردنیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا و نیز بر قراری روابط با انگلستان، دوکشوری که طراح و حامی کودتا علیه حکومت ملی دکتر مصدق بودند به شهادت رسیدند و نامشان جاویدان شد. یاد و خاطره آنها گرامی باد.

پس از کودتای ملاتاریا علیه اهداف انقلاب ۵۷ و بازسازی و استقرار استبداد، بارها شاهد جنبش های اعتراضی و خیزش دانشگاه و دانشجویان برای مطالبه حقوق مردم بوده ایم که هر بار با سرکوب سرکوبگران مواجه شده است.

هموطنان
امروز، بار دیگر ایران در جنبش است. دانشگاه و دانشجویان در کنار دیگر اقشار مردم ندای استقلال و آزادی را سرداده اند. استبداد ولایت مطلقه هم چون گذشته روی به سرکوب و خشونت آورده است. حمایت هرچه گسترده تر از معترضینی که حقوق خویش و استقلال و آزادی ایران را مطالبه می کنند و همگانی کردن جنبش، توان سرکوبگران را کم و کمتر و ناچیز خواهد کرد.

مجامع اسلامی ایرانیان ضمن حمایت از جنبش مردمی و مطالبات حق طلبانه،تمامی هموطنان از زن و مرد، پیر و جوان در هر صنف و حرفه را، به حمایت از جنبش، با روشهایی که خود مناسب می دانند، از اعتصاب تا تجمعات اعتراضی و دادن شعارهای حق طلبانه و...  دعوت می نمایند تا بتوان با حضور هر چه گسترده تر در صحنه مبارزه، با ایجاد همبستگی ملی مانع از سرکوب سرکوبگران شد. 

هموطنان
ایران، امروز بیش از هر روز برای گذار از استبداد سرکوبگر، نیازمند همبستگی ملی، حول دو اصل تفکیک ناپذیر استقلال و آزادی است تا به یمن بدیلی مستقل، متشکل از زنان و مردان حقوقمند، خارج از مداخله بیگانگان و نظام سلطه، راهگشای آینده روشن شود، تا به یمن استقرار ولایت جمهور مردم  و حاکمیت ملی بر میزان عدالت اجتماعی، رشد همگان و تعالی کشور فراهم آید. همه با هم بکوشیم تا چنین شود.

۱۳آذر ۱۴۰۱ برابر با ۴ دسامبر ۲۰۲۲
مجامع اسلامی ایرانیان
.(JavaScript must be enabled to view this email address)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024