جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 06.10.2022, 21:46

ایران روی دو ماهواره‌ یوتل‌ست پارازیت می‌اندازد

شرکت خدمات ماهواره‌ای «یوتل‌ست» روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از روز ۲۶ سپتامبر (چهارم مهر)، حکومت ایران بر روی دو ماهواره این شرکت پارازیت می‌فرستد.

به گزارش بی‌بی‌سی، این شرکت فرانسوی در بیانیه‌ای گفته است از مقام‌های جمهوری اسلامی در ایران درخواست کرده که از ارسال پارازیت خودداری کنند.

در بیانیه این شرکت آمده است: «پارازیت در پخش چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی فارسی زبان که از خارج ایران برنامه پخش می‌کنند، اخلال ایجاد می‌کند.»

همزمان در پی پارازیت بر تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی روی ماهواره هات‌برد تی‌پی۸۱، یوتل‌ست پخش برنامه‌های این شبکه را به فرستنده دیگری - تی‌پی ۸ - اضافه کرده است.

یوتل‌ست می‌گوید علاوه بر شبکه‌های فارسی‌زبان، چندین شبکه غیرفارسی‌زبان نیز به دلیل پارازیت حکومت ایران با مشکل روبرو می‌شوند.

روز سه‌شنبه هفته جاری، شبکه فارسی‌زبان «ایران اینترنشنال» که از لندن و واشنگتن برنامه‌هایش را پخش می‌کند، گفت که حکومت ایران بر روی برنامه‌هایش پارازیت ارسال کرده است. در بیانیه‌ای که از سوی این شبکه منتشر شده، آمده است که این رسانه «از طریق مراجع بین‌المللی» در حال پیگیری مساله است.

جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف تلاش می‌کند تا روند اطلاع‌رسانی درباره تظاهرات سراسری را مختل کند.

در این مدت علاوه بر ارسال پارازیت برای جلوگیری از پخش شبکه‌های فارسی‌زبان، اینترنت نیز مختل شده و دسترسی به ابزارهایی مانند واتس‌اپ و اینستاگرام نیز مسدود شده است.

همچنین به گفته فدارسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ظرف ۲۰ روز اخیر، ۲۴ روزنامه‌نگار دستگیر شده‌‌اند.

این نخستین بار نیست که حکومت ایران به ارسال پارازیت بر روی ماهواره‌های تلویزیونی متهم می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024