جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 02.10.2022, 13:58

بازداشت سه روزنامه‌نگار دیگر در ایران

در ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران پس از آغاز اعتراضات سراسری  به مرگ مشکوک #مهسا_امینی در ایران، ماموران امنیتی، #صفیه_قره‌باغی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان را در محل کارش در زنجان بازداشت کردند.

روزبه سعادتی، همسر صفیه قره‌باغی، در صفحه توییتر خود با اعلام خبر بازداشت همسرش نوشته است که امروز ۹ مهر ۱۴۰۱ ماموران اداره اطلاعات زنجان خانم قره‌باغی را در محل کارش و بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

صفیه قره‌باغی، طی روزهای اخیر و با آغاز اعتراضات سراسری در ایران، در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد از برخورد خونین نهادهای امنیتی با معترضان، به موج بازداشت شهروندان توسط نهادهای امنیتی در زنجان اعتراض کرده بود.

او پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود در حوزه زنان و دفاع از حقوق اتنیک‌های ساکن در ایران، بارها به نهادهای امنیتی و قضایی احضار شده بود.

خانم قره باغی، خبرنگار حق التحریر است که بیش از یک دهه سابقه فعالیت روزنامه‌نگاری دارد.

#علیرضا_جباری_دارستانی، خبرنگار اجتماعی هم در روز سوم مهرماه در تهران توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شده است.

آقای جباری فارغ التحصیل رشته فلسفه و روزنامه‌نگار حوزه‌های اجتماعی، اندیشه، سینما و ادبیات و خبرنگار بخش فرهنگ عمومی خبرگزاری مهر در ایران است.

در مورد دیگر از بازداشت‌ها، #سیاوش_سلیمانی، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای پیشکسوت ارومیه‌ای، روز ۹ مهر ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات سپاه ارومیه در خانه‌اش بازداشت شد.

آقای سلیمانی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز وب‌سایت توقیف شده «چیچست نیوز» و فعال رسانه‌ای پیشکوت ارومیه‌ای است.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری پس از مرگ مشکوک مهسا امینی، با احتساب سه مورد اخیر تعداد روزنامه‌نگاران به ۲۱ نفر رسیده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ) پیشتر دو بار از مقامات ایران خواسته است که سریعا روزنامه‌نگاران بازداشت شده را آزاد کنند و محدودیت اعمال شده بر اینترنت را رفع کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024