پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 16.09.2022, 23:11

انتقال پیکر مهسا امینی به تبریز و از آنجا به سقز

وبسایت حقوق بشری «هه‌نگاو» نوشته پیکر مهسا امینی با هواپیما به تبريز و از آنجا به شهر سقز منتقل شده است. «هه‌نگاو» نوشته نهادهای امنیتی می‌خواهند شبانه جسد ژینا امینی را دفن کنند.

بنار گزاراش «هه‌نگاو»، نیروهای امنیتی می‌خواهند پیکر ژینا امینی را به قبرستان شاناز (شهناز) در داخل شهر انتقال دهند در حالی که پیشتر اعلام کرده‌اند محل دفن قبرستان آیچی در خارج از شهر خواهد بود. در حال حاضر مشغول آماده کردن مزار در این قبرستان  هستند.

این گزارش می‌گوید  شهر سقز کاملاً امنیتی شده و صدها نفر از نیروهای امنیتی هم اکنون در محوطه حیاط فرمانداری سقز مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر  نت بلاکس که سرعت و دسترسی به اینترنت در نقاط مختلف جهان را رصد می‌کند روز جمعه در توییتی «قطعی گسترده اینترنت در ایران را تایید کرده» است.

به گزارش بی‌بی‌سی، نت بلاکس نوشته همزمان با مرگ مهسا امینی و اعتراضات به آن «بررسی داده‌های لحظه به لحظه موید این است که اتصال‌ها به اینترنت به ۶۷ درصد میزان معمول» کاهش یافته است.

هم‌چنین تلگرام العربیه خبر داده: مرکز همکاری احزاب کُردستان جمعه ۲۵ شهریور در واکنش به قتل مهسا امینی در تهران، خطاب به مردم، جامعه مدنی و احزاب سیاسی در کُردستان و سراسر ایران برای برگزاری اعتصاب عمومی در روز دوشنبه ۲۸ شهریور در کُردستان و اعتراض سراسری علیه سیاست‌های ضد بشری رژیم حاکم بر ایران فراخوان داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024