شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 18.08.2022, 12:51

شمار نیازمندان در جهان ممکن است به ۲۷۴ میلیون نفر افزایش یابد

طبق داده‌های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، در سال ۲۰۲۰ از هر ۴۵ نفر یک نفر و در سال ۲۰۲۱ نیز ۲۳۵ میلیون یعنی از هر ۳۳ نفر یک نفر به حفاظت و کمک بشردوستانه نیاز داشته‌اند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از گزارش چشم‌انداز بشردوستانه جهانی نوشت، انتظار می‌رود این تعداد به‌دلیل جنگ اوکراین به ۲۷۴ میلیون نفر افزایش یابد. این هم به این معنی است که از هر ۲۸ نفر در جهان یک نفر نیازمند خواهد بود.

در حال حاضر برنامه‌ریزی می‌شود توسط سازمان ملل و نهادهای مرتبط برای تقریبا ۱۸۳ میلیون نفر در ۶۴ کشور کمک بشردوستانه ارائه شود اما برای این کمک‌ها به ۴۱ میلیارد دلار نیاز است.

سال گذشته برای ۱۶۰ میلیون نفر کمک بشردوستانه ارائه و ۳۵ میلیارد دلار هزینه شد.

براساس گزارش چشم‌انداز بشردوستانه جهانی، در منطقه کاکس بازار علاوه بر بیش از ۴ میلیون پناهجوی روهینگیایی که به‌دلیل هرج و مرج داخلی در میانمار به بنگلادش پناه برده‌اند، ۳.۷ میلیون آواره بنگلادشی نیز زندگی می‌کنند.

در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به‌دلیل بلایای طبیعی در کشورهای آسیا-اقیانوسیه حدود ۷۰۰ میلیون نفر آسیب دیدند. ۳.۵ میلیون نفر بر اثر این حوادث خانه خود را از دست دادند. تنها در سال ۲۰۲۰ در اندونزی و فیلیپین حدود ۱۰ میلیون نفر به‌علت بلایای طبیعی بی‌خانمان و نیازمند شدند.

بیشترین جمعیت نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در جمهوری دموکراتیک کنگو زندگی می‌کنند. تقریبا ۲۷ میلیون نفر در این کشور نیازمند به کمک بشردوستانه هستند. اتیوپی با ۲۶ میلیون نفر و افغانستان با ۲۴.۵ میلیون نفر کنگو را دنبال می‌کنند. شمار نیازمندان در افغانستان معادل ۵۹ درصد کل جمعیت این کشور است.

سازمان ملل و نهادهای مرتبط هدفگذاری کردند به ۱.۸ میلیون نفر از حدود ۳ میلیون نیازمند، کمک‌های بشردوستانه ارائه کنند که احتمالا برای این کمک‌ها حدود ۱۹۰ میلیون دلار هزینه خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود امسال برای نیازمندان در سوریه که شمار آنها به ۱۴ میلیون نفر می‌رسد، به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار کمک بشردوستانه ارائه شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024