جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Wed, 17.08.2022, 9:19

پرسش بنیادی علی کریمی را با جوسازی‌ها نمی‌توان پاک کرد

پرسش بنیادی علی کریمی را با جوسازی‌های مرسوم «وا اسلاما» و «وا شریعتا» نمی‌توان پاک کرد

صادق زیباکلام

‏آقای «علی کریمی» نه با نذر و نیاز مخالفت کرده، نه با شعائر دینی. سئوال ایشان همان است که من سه‌سال پیش از آقای «محسن هاشمی» رییس شورای شهر قبلی پرسیدم؛ و هرگز هم پاسخی دریافت نکردم.

آیا مردم راضی هستند عوارضی که به شهرداری برای خدمات شهری می‌پردازند، صرف تبلیغات ایدئولوژیک نظام شود؟

آیا مردم راضی هستند میلیاردها تومان صرف کارناوال ۱۰کیلومتری روز عید غدیر شود، در عوض بواسطۀ کمبود بودجه برای وسائط نقلیۀ عمومی مثل ساردین در اتوبوس‌های شرکت واحد و مترو رفت و آمد کنند؟

صورت این پرسش را چه توسط آقای علی کریمی مطرح شود، یا هر شهروند دیگری، نمی‌توان با غوغاسالاری و جوسازی‌های مرسوم «واسلاما» و «واشریعتا» مخدوش یا پاک کرد.

بحث بر سر آن نیست که این‌همه هزینه برای تبلیغات مذهبی ظرف ۴۳سال گذشته، چقدر اثربخش بوده و آیا جوانان امروز متدین‌تر هستند یا ۴۳سال پیش؟

یک نگاه ساده به خیابان‌های شهرهای ایران، حتی روستاها، ناکامی فرهنگی نظام را بنمایش می‌گذارد.

صورت مسئله چیز دیگری است. همانکه از شورای شهر قبلی پرسیدم و پاسخی ندادند. اگر مردم راضی نباشند عوارضی که برای خدمات شهری به شهرداری‌ها می‌پردازند تحت عنوان «امور فرهنگی» صرف تبلیغات بی‌فایدۀ ایدئولوژیک حکومتی شود، از نظر شرعی و فقهی، این عمل چه وجهی پیدا می‌کند؟

من به عنوان یک شهروند راضی نیستم یک ریال از عوارضی که به شهرداری بابت خدمات شهری می‌پردازم، صرف تبلیغات ایدئولوژیک حکومتی به نام دین شود.

در یک نظرسنجی ساده از مردم می‌توان پرسید که آیا رضایت دارند مالیاتی که می‌دهند، صرف امور عام‌المنفعه در جهت پیشرفت کشور و کمک به محرومین شود یا در چاه ویل تبلیغات بی‌حاصل ایدئولوژیک نظام ریخته شود؟



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024