چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Thu, 04.08.2022, 20:53

هجوم داعش شیعی به سفارت جمهوری آذربایجان در لندن

یک گروه چند نفره از تندورهای مذهبی بعد از ظهر پنجشنبه ۴ اورت ۲۰۲۲ به سفارت جمهوری آذربایجان در لندن حمله کردند.

مهاجمان از بیرون ساختمان سفارت با گذاشتن یک نردبان وارد بالکن سفات شدند سپس یکی از آنها که لباس آخوندی مانند آخوندهای ایران داشت، ‌پرچم آذربایجان را کنده و به جای آن یک پرچم آبی‌رنگ دیگر نصب. کرد. روی پرچم آبی‌ریگ یک شمشیر بزرگ و لااله الالله - مانند پرچم عربستان - رسم شده بود.

فیلم‌های حمله به سفارت آذربایجان در رسانه‌های این کشور به‌طور وسیع منتشر شده اشت.

براساس گزارش رسانه‌های آذربایجان، وزارت خارجه این کشور در اطلاعیه‌ی کوتاهی اعلام کرد: «یک گروه تندرو مذهبی با ورود به ساختمان سفارت، پرچم‌های مذهبی را برافراشته و شعارهای مذهبی رادیکال را در بالکن ساختمان سر دادند. پس از مداخله پلیس محلی، اعضای گروه از ساختمان خارج و بازداشت شدند.»

مهاجمان علاوه بر پرچم آبی‌رنگ منقش به شمشیر، پارچه‌های دیگری مرتبط با ماه محرم مقابل ساختمان سفارت آذربایجان آویزان کردند. شعارهای روی این پارچه‌ها به عربی و فارسی بود.

یک روز پیش از حمله این گروه تندرو به سفارت آذربایجان در لندن، علی‌اکبر رائفی‌پور، یکی از تبلیغاتچی‌های جمهوری اسلامی در توئینی علیه جمهوری آذربایجان نوشت:

«آی مردم
آقایان مسئول
کل جمهوری آذربایجان خاک اسلام است نه فقط قره باغ
کور شده اید؟
پایین کشیدن پرچم امام حسین ع را در دومین کشور شیعی جهان (از حیث درصد جمعیت) نمی بینید؟
یا دهان الهام علیف را خُرد کنید
یا همین امشب پیراهن مشکی امام حسین ع را از تن دربیاورید»

ویکی‌پدیای فارسی درباره رائفی‌پور نوشته است:

«علی‌اکبر رائفی‌پور (زادهٔ ۸ اردیبهشت ۱۳۶۳) مدرس ایرانی و نظریه‌پرداز توطئه است که به دلیل سخنرانی‌های جنجالی خود در دانشگاه‌ها دربارهٔ ادیان و فرقه‌گرایی، آخرالزمان، مهدویت، شیطان‌پرستی، فراماسونری و توطئه شهرت دارد. وی خود را حامی منجی آخرالزمان، ادیان و فرقه، صهیونیسم و پژوهشگر رسانه و کادر دانشگاهی معرفی می‌کند. وی بنیان‌گذار مؤسسه مصاف است که مخفف «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» است. به ادعای خودش دارای مدرک کارشناسی حسابداری است. در بعضی رسانه‌های داخلی گاهی از وی به عنوان پژوهشگر و محقق نیز یاد می‌شود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024