جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sun, 03.07.2022, 12:12

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هدف حمله سایبری قرار گرفت

گروه سایبری «قیام تا سرنگونی» روز یکشنبه ۱۲ تیر با انتشار ویدیویی ادعا کرد وب‌سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را هک کرده و از کار انداخته و «به بیش از دویست هزار سند و فایل دست یافته است که برخی از آن‌ها محرمانه هستند».

بر اساس اعلام این گروه که وابسته به سازمان مجاهدین خلق است، در پی این حمله، عکس‌هایی از مسعود و مریم رجوی نیز در این وب‌سایت منتشر شده است.

در حال حاضر وب‌سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دسترس نیست، اما این گروه هکری گفته است «شش سایت و سامانه، ۴۴ سِرور و دو اتوماسیون اداری» این سازمان را از کار انداخته است.

این سازمان که از سازمان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی و مسئولیت آن در زمینه فعالیت‌های تبلیغی خارج از کشور است، هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در مورد این حمله و از کار افتادن وب‌سایت خود منتشر نکرده است.

پیش از این، در روز ۱۲ خرداد، نیز حمله دیگری به نام این گروه وابسته سازمان مجاهدین خلق به کامپیوترهای شهرداری تهران انجام شد که در نتیجه آن «۵۱۳۸ دوربین کنترلی» از دسترس خارج شدند.

حملات سایبری به زیرساخت‌های مهم و حساس در ایران در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است؛ حمله‌هایی که اغلب آن‌ها را جمهوری اسلامی به اسرائیل منتسب می‌کند.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024