جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 02.07.2022, 19:41

آمریکا از ارسال بسته کمک نظامی ۸۲۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد

ایالات متحده آمریکا از جزئیات کمک‌ نظامی ۸۲۰ میلیون دلاری به اوکراین از جمله سامانه‌های جدید موشکی زمین به هوا و رادار ضد توپ پرده برداشت.

به گزارش صدای آمریکا، تازه‌ترین بسته کمکی آمریکا بر اساس مقابله با موشک‌های دوربرد روسیه و پس از درخواست مقامات اوکراینی از کشورهای غربی برای ارسال سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته‌تر‌ طراحی شده است.

پنتاگون اعلام کرد که دولت بایدن تاکنون در مجموع ۷.۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک امنیتی ارسال کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری در نشست هفته گذشته ناتو در مادرید گفت آمریکا «تا زمانی که لازم باشد» از اوکراین حمایت خواهد کرد.

چهاردهمین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین شامل دو سیستم پدافند هوایی موسوم به «نسمس» (NASAMS) است که قادر است در دفاع مقابل موشک‌های کروز و هواپیماها به نیروهای اوکراینی کمک کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که این‌ها، سیستم‌های دفاعی استاندارد ناتو هستند و بخشی از تلاش برای به روز‌رسانی پدافند هوایی اوکراین از دوران شوروی به مدرن است.

این مقام آمریکایی گفت: «اوکراینی‌ها در به‌کارگیری سامانه‌های دفاع هوایی موجود خود فوق‌العاده‌ عمل می‌کنند اما سامانه‌های دوران شوروی به این معناست که آنها ساخت روسیه هستند بنابراین با گذشت زمان حفظ آنها با قطعات یدکی سخت‌تر خواهد شد.»

آخرین بسته کمک نظامی آمریکا همچنین تا ۱۵۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری مهمات توپخانه و همچنین مهمات اضافی برای سیستم‌های راکتی میان بردی که آمریکا در ماه ژوئن به اوکراین ارسال کرد در اختیار اوکراینی‌ها قرار می‌دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری‌ اوکراین در سخنرانی روزانه از آمریکا و از شخص رئیس‌جمهوری آمریکا برای ارسال این بسته حمایتی جدید سپاسگزاری کرد.

روز جمعه ، دست کم ۲۱ نفر در حملات موشکی روسیه در منطقه اودسا اوکراین کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024