جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 02.07.2022, 14:22

تداوم محرومیت ناهید تقوی از رسیدگی مناسب پزشکی در زندان اوین

ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی محبوس در زندان اوین کماکان از رسیدگی پزشکی لازم محروم مانده است.

به گزارش هرانا، مریم کلارن، دختر ناهید تقوی با انتشار بیانیه ای از انجام آزمایش ام آر آی بر مادرش در روز شنبه ۲۸ خردادماه خبر داد. براساس این بیانیه روز چهارشنبه ۱ تیرماه، جراح ارتوپد تشخیص تونل کارپال دست و فتق متعدد دیسک برای خانم تقوی را داده است.

به گفته وی، این مسئله به صورت خطرناکی مجاری و ریشه های عصبی او را تحت فشار قرار داده است. این شهروند دو تابعیتی روز دوشنبه ۶ تیرماه در انتقال به بهداری زندان اوین تنها مسکن برای کاهش درد دریافت کرده و مجددا روز چهارشنبه ۸ تیرماه نیز برای سندرم تونل کارپال تحت درمان با کورتیزون قرار گرفته و دست چپش گچ گرفته شده است.

به گفته خانم کلارن، ناهید تقوی ماه هاست که به دلیل نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی از دردهای تحمل ناپذیر گردن رنج می‌برد. علاوه بر این، او به سختی می تواند انگشتان دست چپ خود را باز و بسته کند.

شهریورماه سال گذشته پس از اعزام خانم تقوی به بیمارستان خارج از زندان، پزشک متخصص از نیاز فوری این شهروند دو تابعیتی به جراحی در ناحیه کمر خبر داده بود. هم اکنون علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از تامین قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی از سوی خانواده این زندانی و موافقت اولیه با اعزام وی به مرخصی تاکنون از آزادی او نیز ممانعت به عمل آمده است. سال گذشته مریم کلارن، دختر خانم تقوی نیز طی بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی مادرش از ممانعت از آزادی او خبر داده بود.

هرانا نخستین‌بار در تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۹ طی گزارشی از بازداشت خانم تقوی در منزل خود در تهران توسط نیروهای امنیتی در جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹ خبر داد و گفت که ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، پاسپورت‌ها و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

خانم تقوی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان منتقل شده بود. خانم کلارن پیشتر گفته بود که مادرش از زمان بازداشت طی ۸۰ جلسه و معادل ۱۰۰۰ ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

قاضی حاجی مرادی پیشتر در مراجعه خانواده این شهروند به دادسرا به آنها گفته بود که تنها وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه اجازه دسترسی به این پرونده را دارند. وی همچنین افزوده بود که پرونده خانم تقوی تا زمانی که «او اتهامات خود را قبول نکند، به دادگاه ارجاع داده نخواهد شد.»

خانم تقوی مردادماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “مشارکت در اداره گروه غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

ناهید تقوی، شهروند ۶۸ ساله دو تابعیتی ایرانی-آلمانی و مهندس معمار بازنشسته است. خانم تقوی در سال ۱۳۸۲ همراه با خانواده خود از ایران به آلمان مهاجرت کرد و طی ۱۵ سال اخیر بین ایران و آلمان در رفت‌وآمد بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024