سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2021, 17:21

در اندوه درگذشت دوستی ارجمند ‏سعید میرهادی

در اندوه درگذشت دوستی ارجمند ‏سعید میرهادی، شاعر و ایراندوست آزادیخواه گرانمایه

با دریغ و اندوه بسیار از درگذشت دوست گرانقدرمان سعید میرهادی آگاهی ‏یافتیم.‏

سعید میرهادی ایرانی آزاده ای بود که از جوانی دل در گرو آزادی کشور و ‏ملت داشت. او از پیروان نهضت ملی و یاران جبهه ملی ایران در اروپا بود. ‏با گام نهادن در راه نهضت ملی دکتر مصدق او در اروپا همچنین به صفوف ‏جنبش دانشجویی و سازمان سرتاسری آن کنفدراسیون محصلین و دانشجویان ‏ایرانی نیز پیوست و فعالانه در مبارزات آن در راه رعایت حقوق بشر در ‏کشور و بازگشت آزادی های دموکراتیک به ایران کوشید. در این چارچوب او ‏از پذیرفتن مسئولیت های خطیر هم خودداری نکرد و با عضویت در هیأت ‏دبیران نیز سهم خود را در بالاترین سطح این مبارزات اداکرد.

سعید میرهادی در عین حال شخصیتی فرهیخته و سرشار از شور و استعداد ‏هنری نیز بود. او با فراگیری زبان و ادبیات آلمانی تا حد ادیبان این کشور ‏چنان آثار شاعرانه ای در این زبان خلق کرد که منقدان این زبان را به ‏تحسین واداشت. آثار شاعرانه ی او به زبان گوته و هولدرلین منتشر می شد و ‏او از این راه جوائز پرارجی نیز از صاحبان این زبان دریافت کرد. او به ‏دلیل صفات برجسته ی انسانی و هنری خود نه تنها در میان دوستداران ادبیات ‏آلمانی بلکه در میان هموطنان خود نیز از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود.

او با همه ی دلسپردگی به ادبیات هیچگاه از ادای وظیفه نسبت به نهضت ملی ‏و در قبال خدمتگزاران آن دریغ نکرد چنان که پس از حوادث ۵۷ نیز، به ‏دنبال قتل ناجوانمردانه ی شاپور بختیار در مراسم بزرگداشت او که از سوی ‏نهضت مقاومت ملی ایران، شعبه ی آلمان فدرال برگذار شد، با بیانات خود و ‏قرائت یکی از آثارش به زبان آلمانی نفرت خود از این حادثه ی شوم را بیان ‏داشت.

میرهادی هم از جهت رفتار اجتماعی و سیاسی و هم از جهت سجایای ‏برجسته ی انسانی یک دوست و هم میهن استثنائی بود.‏
در این ضایعه ی بزرگ و دردناک، ما درگذشت سعید را به خانواده ی ‏گرانقدر وی، به همه ی یاران و دوستداران او در نهضت ملی و به همه ی ‏آزادیخواهان و آزادگان ایرانزمین تسلیت می گوییم و یادش را همواره گرامی ‏می داریم.  ‏
‏۲۸‏‎ ‎اردیبهشت ماه ۱۴۰۰‏
سازمانهای جبهه ملی ایران در اروپا




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024