جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2021, 16:32

مرگ یک زندانی به دنبال ضرب و شتم توسط ماموران زندان ارومیه

یک زندانی شب دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰،  در پی ضرب و شتم توسط ماموران گارد زندان ارومیه و به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “امیر رضایی، اهل ارومیه، ۳۵ ساله” توسط هرانا احراز شده است. آقای رضایی از حدود ۱۰ سال قبل دوران محکومیت ۲۰ ساله خود را از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در زندان سپری می‌کرد.

به گفته یک منبع مطلع روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به دنبال درگیری میان زندانیان ساکن بند ۱۴ زندان ارومیه، شماری از آنان به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

این منبع مطلع در این خصوص افزود: «آقای رضایی عصر روز گذشته در پی باز شدن در انفرادی از آنجا فرار کرده و خود را به خوابگاه ۱-۲ زندان رسانده است. ۴ تن از ماموران گارد زندان به دنبال او رفته و او را گرفته‌اند. دو تن از آنها او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یکی امیر رضایی را روی سر بلند کرده و به زمین زده است. برخورد سر این زندانی با زمین منجر به بیهوشی و نهایتا مرگ او شده است. حتی پس از بی هوشی هم ۳ مامور او را روی زمین کشیده و به مکان دیگری منتقل کرده‌اند. وقتی که دیدند به هوش نمی‌آید به بهداری منتقلش کردند و متوجه شدند که جان خود را از دست داده. دیشب حوال ساعت ۱۱ جنازه را از زندان بیرون آورده اند.»

ضرب و شتم زندانیان در زندان‌های ایرانی امری مسبوق به سابقه است. این درگیری‌ها در مواردی منجر به آسیب‌های جبران ناپذیر و یا مرگ زندانی می‌شود. این امر در حالی است که مسئولیت حفظ سلامت زندانی در دوران محکومیت، با سازمان زندان‌ها است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024