جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2021, 15:58

بازداشت دستکم ۱۶ شهروند در شهرهای اهواز و ماهشهر توسط نیروهای امنیتی

از روز جمعه ۲۴ اردیبهشت‌ماه تا روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه دستکم ۱۶شهروند در شهرهای اهواز و ماهشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

اسامی “رسول زهیری فرزند کریم، شاکر سیلاوی، محمد سیلاوی، قیس سواری، ولید سواری، حمزه چلداوى ۳۴ ساله متاهل و پدر ۴ فرزند، حسین مزرعه، حسن حزباوى فرزند رمضان، هادی حزباوى فرزند رمضان، محسن حزباوى فرزند رمضان، جمیل حزباوی فرزند لفته، بدریه حمیداوى، امین امیرحاتمی ۲۳ ساله، فیصل حزباوی فرزند رمضان، کرامات حزباوی فرزند رمضان از اهالی شهرستان اهواز و مجتبی صلیحاوى از اهالی بندر ماهشهر” تاکنون توسط هرانا احراز شده است.

گفته می‌شود که بازداشت این شهروندان در پی شرکت کردن در مراسم عید فطر، پایکوبی و سر دادن شعار مقابل منازل شماری از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ و اعدام شدگان سال‌های اخیر صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «در کوی زویه شهرستان اهواز شماری از شهروندان مقابل منزل خانم بدریه حمیداوى مادر علی تمیمی، یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ رفته و شعار سر داده بودند که در پی آن خانم حمیداوى به استقبال آنها رفته بود و او نیز به همین دلیل بازداشت شده است.»

همزمان شمار دیگری از شهروندان که سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی و یا محکومیت داشته‌اند نیز توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده‌اند.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه و محل نگهداری این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

با این حال هر ساله در ایام ماه رمضان و عید فطر در استان خوزستان تعدادی از شهروندان عرب اهل سنت به بهانه‌های مختلف بازداشت شده و یا تحت فشارهای امنیتی قرار می‌گیرند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024