پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 18.05.2021, 14:56

مأمور حراست انگشتان دست خبرنگار را شکست

خانم فائزه مومنی خبرنگار رویداد ۲۴ و صبح نو حین تهیه گزارش دچار شکستگی انگشتان دست شده است.
ظاهرا ایشان برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون به یکی از مراکز بیمارستانی مراجعه می‌کند که موقع خروج با برخورد حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه می‌شود. مأمور حراست از خانم مؤمنی می‌خواهد همه گفت وگوهای انجام شده را پاک کند که بعد از مقاومت ایشان، با برخورد فیزیکی نیروی حراست انگشتان دست ایشان می‌شکند در حدی که مجبور به جراحی و گذاشتن پین در محل شکستگی می‌شوند.


محکومیت تعرض و ضرب و شتمِ خانم فائزۀ مؤمنی

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضرب و شتم خانم فائزۀ مؤمنی خبرنگار صبح نو را محکوم کرد و آن را «یکی از بدترین تعرض هایی» دانست که « در حین انجام وظیفۀ حرفه‌ای توسط یک مأمور حراست» علیه یک خبرنگار رخ داده و باعث «تشدید عدم امنیت حرفه روزنامه نگاری در ایران» شده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، این رفتار را قویاً محکوم کرده و اعلام کرده است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سرعت با این رفتار غیرقانونی و خودسرانه‌ی عوامل خود برخوردهای قانونی را انجام دهند. همچنین رسماً از خانم مؤمنی عذرخواهی به عمل آورند .

انجمن همچنین از مسئولان قضایی می‌خواهد شکایت خانم فائزۀ مؤمنی و همکاران ما در صبح نو را بدون تبعیض و عادلانه مورد رسیدگی قرار داده تا عبرتی برای متجاوزان به حقوق روزنامه‌نگاران کشور باشد.

بنابر بیانیه انجمن، اقدام این مأمور حراست فقط حمله به یک خبرنگار نیست، بلکه تعرضی است به حریم روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای کشور. به همین ترتیب مسئولان آن مأمور متعرض و مسئولان قضایی می‌بایست با این مورد چنان رفتار کنند که در خور شأن امنیت این حرفه باشد.

انجمن طی روزهای آینده نیز پیگیر این واقعۀ تجاوزگرانه بوده و گزارش های لازم را منتشر خواهد کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024