پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.05.2021, 16:56

گزارش‌ها درباره بازداشت سینا استوی، مدیرعامل شرکت کریپتولند

بی‌بی‌سی: حساب رسمی توییتر سینا استوی، از فعالان حوزه بلاکچین و مدیرعامل شرکت کریپتولند، یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارزها در ایران، پیامی منتشر کرده که از بازداشت او خبر داده است.

رسانه‌های رسمی در ایران هنوز گزارشی در این باره منتشر نکرده‌اند.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری در ایران با انتشار پیامی در حساب توییتر آقای استوی خبر بازداشت او را به اتهام “اخلال در نظام اقتصادی” تائید کرده است؛ به نظر می‌رسد پس از این بازداشت دسترسی آقای استوی به حسابش در توئیتر قطع شده باشد.

در این پیام آمده: “مالک این رسانه، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، بازداشت شد. اطلاعات تکمیلی از طریق مراجع رسمی قضایی و سایت گرداب اطلاع رسانی خواهد شد.”

بعضی از منابع خبری غیررسمی، اتهام آقای استوی را “تولید نوعی رمز ارز در خارج از ایران” اعلام کرده‌اند؛ اما هنوز اتهامات او به درستی مشخص نیست.

مالک این رسانه، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، بازداشت شد. اطلاعات تکمیلی از طریق مراجع رسمی قضایی و سایت گرداب اطلاع رسانی خواهد شد.

“کریپتولند” یک پایگاه آنلاین برای مبادلات رمزارزهاست که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال مختلف در جهان در آن معامله می‌شوند.

شرکت “یکتا اکسیر سبز” با نام تجاری کریپتولند از بیش از چهار سال پیش (۱۳۹۶)در زمینه بلاکچین و رمزارزها فعالیت داشته و فعالیت آن در حال حاضر محدود به کاربران داخل ایران است؛ این شرکت از اولین صرافی‌های رمزارزها در ایران است.

آقای استوی که ۲۹ سال دارد، در عین حال مدیرعامل شرکت “بریج اوراکل” هم هست که آنهم در زمینه رمزارزها فعالیت دارد.

او فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی‌ست و بسیاری از رسانه‌های داخل ایران او را کارآفرین حوزه بلاک‌چین و رمزارزها معرفی کرده‌اند.

آقای استوی مصاحبه‌ای با تجارت نیوز گفته: “در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان بیت‌کوینر وارد عرصه رمزارزها شدم و به عنوان یک تریدر (معامله‌گر) درآمد خود را به بیت‌کوین تبدیل می‌کردم.”

صرافی کریپتولند که او راه‌اندازی کرد در ابتدا با استفاده از ربات تلگرامی به مدت تقریبا یک سال و نیم فعالیت داشت تا در نهایت تبدیل به صرافی آنلاین شد.

مدتی پبش آقای استوی اولین توییت تاریخ را حدود ۲/۹ میلیون دلار از جک دورسی، موسس توییتر خریده بود.

آقای استوی به بی‌بی‌سی گفته بود: “این بخشی از تاریخ بشر در شکل دارایی‌های دیجیتال است. چه کسی می‌داند قیمت اولین توئیت انسان در ۵۰ سال آینده چقدر خواهد بود.”




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024