پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.05.2021, 21:45

اتهام‌های بیست ساله روابط جنسی آقای گیتس!

بی‌بی‌سی: سال گذشته پیش از آنکه بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کنار برود، این شرکت در حال تحقیق درباره اتهام‌های بیست ساله روابط جنسی یکی از بنیان‌گذارانش بود.

این شرکت معظم تکنولوژی تایید کرده که تحقیق درباره این ماجرا بعد از آن شروع شد که گزارش‌هایی درباره رفتارهای آقای گیتس منتشر شده بود.

مایکروسافت گفته است که تحقیق درباره این رفتارها را به یک شرکت حقوقی بیرونی سپرده است و قول داده از کارمندانی که چنین شکایت‌هایی مطرح کرده‌اند حمایت می‌کند.

یکی از سخنگویان آقای گیتس هر گونه ربطی بین استعفای او و مطرح شدن چنین شکایاتی را بی‌اساس خوانده است.

خبرهای مربوط به تحقیقات درباره رفتارهای جنسی آقای گیتس بعد از آن منتشر شد که او و ملیندا، همسرش، خبر دادند که بعد از ۲۷ سال قصد طلاق دارند.

روز دوشنبه یک سخنگوی شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت در سال ۲۰۱۹ شکایتی دریافت کرد که بنا به آن، آقای گیتس متهم شده بود که در سال ۲۰۰۰ تلاش کرده بود با یکی از کارمندان زن خود وارد رابطه‌ شود.

او گفت: «یک کمیته از اعضای هیئت مدیره با کمک یک شرکت حقوقی در حال تحقیق هستند.» او اضافه کرد که در این حین، مایکروسافت از کارمندانش حمایت می‌کند.

پیش از آنکه این کمیته تحقیقاتش را به پایان ببرد، آقای گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کناره‌ گرفت.

سال پیش، آقای گیتس گفته بود که برای تمرکز بر کارهای خیریه بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» تصمیم به کناره‌گیری گرفته است. این در حالی است که فقط سه ماه پیش از آن در انتخابات هیئت مدیره مایکروسافت به پیروزی رسیده بود.

سخنگوی بیل گیتس گفته است که تصمیم او به خروج از مایکروسافت به تحقیقات درباره رفتار او مربوط نبوده است

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش کرده که کمیته تحقیقی، کار خود را به پایان برده بود و هیئت مدیره تصمیم گرفته بود که بهتر است آقای گیتس کناره‌گیری کند.

سخنگوی آقای گیتس به این روزنامه گفته است که چنین رابطه‌ای وجود داشته است و همان بیست سال پیش به پایان رسیده بود: «در واقع او چند سال پیش گفته بود که می‌خواهد برای تمرکز بر کارهای خیرخواهانه‌اش از کار کناره‌گیری کند.»

بنیاد خیریه این زن و شوهر آمریکایی میلیاردها دلار در سراسر جهان خرج کرده است. آنها گفته‌اند که حتی بعد از جدایی هم قصد دارند با هم در این بنیاد همکاری کنند.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خانم و آقای گیتس، پیش از اعلام جدایی، تصمیم گرفته بودند که چطور می‌خواهند ثروت خود را تقسیم کنند.

مجله فوربس نوشته که آقای گیتس که حالا ۶۵ سال سن دارد، چهارمین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌آید. این مجله ثروت آقای گیتس را ۱۲۴ میلیارد دلار تخمین زده است.

آقای گیتس و همسرش املاک متعددی در ایالت‌های واشنگتن، فلوریدا و وایومینگ دارند. خانه اصلی آنها در شهر «مدینا» در ایالت واشنگتن، ویلایی بزرگ رو به «دریاچه واشنگتن» است که دست کم ۱۲۷ میلیون دلار ارزش دارد.

آقای گیتس بیشتر ثروت خود را مرهون شرکت مایکروسافت است. او در سال ۱۹۷۰ مایکروسافت را بنا گذاشت و تا ۲۰۰۸ به صورت تمام وقت در این شرکت کار می‌کرد. مایکروسافت بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024