شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 14.05.2021, 17:01

مولوی عبدالحمید: از تبعیض علیه اقلیت سنی و افزایش نارضایتی دست برداريد

مولوی عبدالحمید: مشاركت در انتخابات مى خواهيد؛ از تبعیض علیه اقلیت سنی و افزایش نارضایتی در ایران دست برداريد

مولوی عبدالحمید خطبه‌های عید فطر در زاهدان:

* شما می‌خواهید جامعه اهل‌سنت در عرصه انتخابات از برادران شیعه هم جلوتر باشند، اما ابتدا بایستی تبعیض‌هایی را که در حق اهل‌سنت وجود دارند بردارید، رضایت اقشار مختلف ملت ایران را به دست بیاورید، تغییرات بیاورید و آزادی‌های مذهبی را برای جامعه اهل‌سنت در تمام نقاط کشور تأمین کنید، بعد اگر انتظار داشته باشید اهل‌سنت جلوتر از برادران شیعه هم در انتخابات‌ها حضور داشته باشند ما این انتظار را برآورده می‌کنیم.

* واقعا چه کسانی هستند که خودشان را بالاتر از قانون می‌دانند و مانع حضور اهل‌سنت در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریت‌های کلان می‌شوند؟ آیا این ممانعت‌کنندگان نهاد و ارگان هستند یا اشخاص؟!

* این رد صلاحیت گسترده به‌هیچ‌وجه به نفع جمهوری اسلامی نیست و سبب نارضایتی مردم شده و ریزش آرا را به دنبال دارد، ضمن اینکه در سال‌های اخیر میزان ریزش آرای مردمی به سبب نارضایتی‌ها فوق‌العاده بالا بوده است و ادامۀ این نارضایتی‌ها نتیجۀ خوبی ندارد.

* وجود یک حاکم زمانی می‌تواند برای رعیت مایۀ رحمت باشد که حاکم فقط یک طیف و گروه و مذهب خاص را نبیند و از یک گروه طرفداری نکند، بلکه تمام ادیان و مذاهب و اقوام و حتی اقلیت‌های محض را ببیند.

* یک حاکم باید دارای دید وسیعی باشد و از سنت‌های الهی پیروی کند؛ یکی از سنت‌های الهی آن است که الله تعالی تمام بندگان را می‌بیند و همه را زیر چتر رحمت خویش قرار می‌دهد. خروج و تخطی از مسیر و سنت الهی نتیجه‌ای جز خسارت و ضرر در پی ندارد.

* مشکلات اقتصادی نتیجۀ بی‌توجهی به سخنان دلسوزان در زمینۀ تجدید نظر در سیاست‌هاست!




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024