جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 07.05.2021, 11:33

ظریف جهت توضیح درباره فایل صوتی منتشرشده به مجلس می‌رود

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در جلسه کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس این کشور حضور خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، موضوع جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه ایران درباره توضیحات ظریف در خصوص فایل صوتی درز پیدا کرده و بررسی سوالات نمایندگان از عملکرد وزارت خارجه این کشور است.

گفتنی است اخیرا یک فایل صوتی متعلق به مصاحبه «محرمانه» محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در رابطه با موضوعات سیاست خارجه در رسانه‌های پخش شده که واکنش‌های زیادی را در خارج و داخل ایران به همراه داشت.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه ۲۸ آوریل در جلسه هیات دولت با «سرقت» خواندن انتشار فایل صوتی مصاحبه مذکور گفت که قرار بود از این فایل صوتی به صورت سند محرمانه نگهداری شود.

از سوی دیگر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس ایران ۲۹ آوریل اعلام کرد که تعدادی از نمایندگان از روحانی و ظریف درباره فایل منتشر شده از وی به قوه قضائیه شکایت کردند.

این نمایندگان همچنین درباره سخنان ظریف در مورد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، اعلام کردند که این اظهارات «به‌نحوی توهین به مردم ایران و قهرمانان ملی است علاوه بر اینکه خلاف شئونات است از مصادیق تشویش اذهان عمومی محسوب شده و نقض ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی محسوب می‌شود».

همچنین رسانه‌های ایران به نقل از یک منبع مطلع در قوه قضاییه این کشور اعلام کردند که دستکم 15 نفر از عوامل مرتبط با مصاحبه اخیر خبرنگار ریاست جمهوری با ظریف در پرونده انتشار فایل صوتی ظریف از سوی دستگاه قضایی ممنوع الخروج شدند.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز از تشکیل پرونده قضایی در دادسرای امنیت تهران «از حیث جنبه عمومی جرم» خبر داد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024