جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 06.05.2021, 12:34

علی مطهری: ترامپ باید قصاص شود

علی مطهری نماینده دوره پیشین مجلس که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری کاندید کرده می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا به خاطر کشتن قاسم سلیمانی باید قصاص شود.

مطهری به خبرگزاری تسنیم گفته «وقتی ترامپ و پمپئو رسما اعلام می‌کنند که ما حاج قاسم را ترور کردیم، پس باید قصاص شوند. نمی‌گوییم لزوماً به وسیله حکومت ایران انجام شود، ممکن است توسط یک فرد غیر ایرانی مثلا آمریکایی صورت گیرد.»

مطهری تایید کرده که از نظر او قصاص ترامپ و پمپئو، «وجوب شرعی» دارد البته به گفته او «بستگی به شرایط دارد و زمان و مکان آن مهم است ولی در این موضوع فقها باید نظر بدهند.»

علی مطهری در پاسخ به این پرسش که «ترامپ و پمپئو هر دو باید قصاص شوند؟» گفته «شاید یکی از آنها مباشر بوده و دیگری معاون بوده. ترامپ صراحتاً اعتراف کرده که او زده (ترور شهید سلیمانی) است و جا دارد که قصاص شود. البته این یک مسئله شرعی است که علما باید در مورد آن نظر بدهند.»

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که دستش به خون دهها هزار نفر مردم سوریه آغشته بود، در ۱۳ دی ۱۳۹۸، هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد در طی عملیات آذرخش کبود به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، مورد حمله موشک پهپاد نظامی ارتش ایالات متحده قرار گرفت و کشته شد.

علاوه براین، علی مطهری آرزوی «شهید شدن در جنگ با اسرائیل» دارد. او قبلا این آرزو را به زبان آورده و حالا هم می‌گوید: «حرفم این بود که ما به هر حال توفیق شرکت در جبهه را نداشتیم. توفیق مبارزه با اسرائیل را داشته باشیم.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024