جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2021, 0:34

حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد میزبان نیروهای آمریکایی در عراق

رادیو فردا: پایگاه‌ ‌هوایی البلد عراق که سربازان آمریکایی در آن مستقر هستند، شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین هدف حمله راکتی قرار گرفت و در جریان این حمله دو پیمانکار خارجی و سه سرباز عراقی زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که دو فروند از آن راکت‌ها به یک خوابگاه و رستوران کمپانی آمریکایی سالی‌پرت برخورد کرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این رخداد را بر عهده نگرفته ‌است اما این گزارش می‌گوید که ایالات متحده به طور معمول گروه‌های عراقی مرتبط با ایران را مسئول حملاتی از این دست می‌داند.

پایگاه هوایی البلد محل استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ و چندین شرکت تعمیراتی با کارکنان عراقی و خارجی است.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن در ایالات متحده تاکنون حدود ۲۰ حمله با راکت یا بمب علیه منافع آمریکا در عراق رخ داده و از جمله پایگاه‌های نظامی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند هدف این حملات قرار گرفته است.

پیش از آن نیز در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده، از پاییز سال ۲۰۱۹ به این سو اماکن آمریکایی در عراق ده‌ها بار هدف حمله قرار گرفتند که در جریان آن دو شهروند آمریکایی و یک شهروند عراقی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد که برخی از این حملات به گروه‌های شبه‌نظامی شیعی همراستا با ایران نسبت داده شده که از دولت بایدن می‌خواهند نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

روز چهارشنبه گذشته نیز یک پهپاد حامل مواد منفجره با فرودگاه اربیل عراق تصادم کرد، فرودگاهی که نیروهای اتئلاف به رهبری ایالات متحده در آن مستقر هستند. آن حمله تلفات جانی نداشت اما به یکی از ساختمان‌هایی که در بخش نظامی فرودگاه واقع شده بود، خسارت زد.

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد

میدل ایست نیوز: مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای به حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: در جنایتی که توسط افراد قانون شکن طی امروز صورت گرفت، پایگاه هوایی بلد با پنج راکت از منطقه دوجمه از توابع شهرستان الخالص مورد هدف قرار گرفت که این حمله به زخمی شدن دو نیروی هنگ حفاظت از پایگاه انجامید.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: این اقدامات شرم آور که تاسیسات نظامی ما را هدف قرار می دهد، با پاسخ محکم نیروهای امنیتی قهرمان عراق مواجه خواهد شد که در دفاع از تاسیسات و امکانات کشور از جمله استقرار جنگنده‌هایF_16 در پایگاه هوایی بلد برای مقابله با تروریست‌ها کوتاهی نخواهند کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که اقدام این قانون‌شکنان عملی تروریستی به شمار می رود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024