ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 28.05.2022, 19:59
شعار مرگ بر دیکتاتور در شهر ری

در پنجمین روز اعتراض‌ها که بعد از فروپاشی متروپل آغاز شد، برای نخستین بار اعتراض‌هایی در شهرری در جنوب تهران برگزار شد و همزمان برخی در برابر تئاتر شهر (از مناطق مرکزی پایتخت) با بازماندگان کشته‌شدگان متروپل همدردی کردند.

به گفته برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، شهرهای مختلف استان خوزستان که در چهار روز اخیر صحنه تظاهرات خیابانی بوده، اینترنت با مشکلاتی روبه‌روست.

به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین در شهر آبادان که در شب‌های اخیر با تظاهرات ضدحکومتی روبه‌رو بوده، فضایی امنیتی حاکم شده و ماموران مسلح تلاش کردند تا برخی مغازه‌داران را مجبور کنند که زودتر مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.

در ویدئویی که از اعتراض‌ها در شهرری منتشر شده، شعار «مرگ بر دیکتاتور» شنیده می‌شود.

همچنین برخی از شهروندان می‌گویند که در شهرری، نیروهای لباس شخصی به آنها اجازه نمی‌دهند که به اعتراض‌شان ادامه دهند.

در ویدئویی دیگر که گفته شده شهر اندیمشک را نشان می‌دهد، معترضان شعار می‌دهند: «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله.»

ویدئویی نیز منتشر شده که در آن معترضان شعار می‌دهند: «فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا». اما مشخص نیست که این ویدئو مربوط به روز شنبه است یا شب‌های قبل.

به طور کلی از آنجا که رسانه‌های مستقل از جمهوری اسلامی - همانند بی‌بی‌سی - اجازه ندارند که خبرهای اعتراض‌ها را از نزدیک پوشش بدهند، روند اطلاع‌رسانی درباره این اعتراض‌ها بسیار دشوار است.

علاوه بر سرکوب خشن مخالفان، رسانه‌ها و خبرنگاران مستقل نیز در ایران با محدودیت‌های قابل توجه روبه‌رو هستند.

همزمان هربار که حکومت با قطع اینترنت ارتباط شهروندان را با دنیای بیرون مختل می‌کند، بازتاب دادن اخبار بر اساس محتوای شبکه‌های اجتماعی نیز سخت‌تر می‌شود.

آمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: آمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با پیدا شدن یک جسد دیگر از زیر آوار به ۲۹ نفر رسید.

احسان عباسپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با سرعت بخشیدن به عملیات آواربرداری جسد یک جانباخته دیگر توسط ماموران امدادی در صحنه از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی افزود:جسد کشف شده برای شناسایی و احراز هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان تحویل شد.

عباسپور گفت: کار آواربرداری با توجه به موقیعت مکانی حادثه و پایدار نبودن سازه آن، با حساسیت خاصی با نظر کارشناسان و مهندسان در حال انجام است.

بخش‌هایی از برج دوقلوی در دست ساخت متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون ماموران امدادی با تمام تجهیزات همچنان در حال جست و جو و آواربرداری هستند.

هیات دولت ضمن تسلیت دوباره به خانواده‌های داغدیده به احترام جانباختگان حادثه آبادان و ابراز همدردی با خانواده‌های آنان و مردم استان خوزستان به ویژه شهر آبادان فردا - یکشنبه - را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.