ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 23.01.2022, 11:50
خط حمله لورکوزن با سردار آزمون کیفیت دیگری می‌یابد

دویچه وله: بایر لورکوزن که از باشگاه‌های پرسابقه و پرقدرت در بوندس‌لیگا محسوب می‌شود، اعلام کرده که سردار آزمون، مهاجم ملی‌پوش ایران را به خدمت خود درآورده‌ است. آزمون از فصل ۲۰۲۲/۲۰۲۳ برای لورکوزن به میدان می‌رود و قرارداد او با این باشگاه تا ژوئن ۲۰۲۷ معتبر است.

باشگاه بایر لورکوزن با انتشار اعلامیه‌ای از اینکه توانسته است، موافقت سردار آزمون به همکاری را جلب کند، ابراز خرسندی کرده است. مسئولان این باشگاه در اعلامیه خود سردار آزمون را یکی از بهترین گلزنان لیگ دسته اول روسیه دانسته‌اند.

سیمون رولفس، مدیر ورزشی باشگاه لورکوزن در باره مهاجم ملی‌پوش ایران گفته است: «او در روسیه به همراه زنیت سه بار پیاپی قهرمان لیگ روسیه شده، به طور مرتب در بازی‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا حضور داشته و کیفیت بین‌المللی خود را نشان داده است.»

به گفته او با پیوستن سردار آزمون خط حمله بایر لورکوزن به کیفیت تازه خواهد رسید و حضور او سبب خواهد شد که خط حمله این تیم “محاسبه‌ناپذیرتر” شود و “از قابلیت بیشتری برای ضربه‌زدن” برخوردار گردد.

رودی فولر، مدیر عامل بایرلورکوزن که خود با تیم ملی آلمان قهرمان جهان شده و از مهاجمان سرشناس فوتبال آلمان محسوب می‌شود نیز سردار آزمون را مهاجمی توصیف کرده که می‌توان او را در پست‌های مختلف به میدان فرستاد. فولر گفته است، “سردار بسیار تندپا است، از قدرت هدزنی خوبی برخوردار است و شم خوبی برای فضاهای موجود در زمین دارد. اما او فقط یک گلزن نیست، بلکه گل هم می‌سازد و با توجه به قابلیت‌هایش بازیکن بسیار مناسبی برای تیم ما است”.

سردار آزمون تا کنون (۲۳ ژانویه ۲۰۲۲) در ۶۰ بازی ملی ۳۹ گل برای ایران به ثمر رسانده و پیوستن او از باشگاه روسی زنیت به بوندس‌لیگای آلمان جهشی مهم در مسیر فعالیت‌ حرفه‌ای او محسوب می‌شود.

او خود از پیوستن به لورکوزن ابراز خرسندی کرده و با پیامی که از سوی این باشگاه در شبکه توییتر منتشر شده، گفته است: «بایر لورکوزن از کادر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. من مدت‌هاست که فعالیت‌های این باشگاه را دنبال می‌کنم و شیوه بازی این تیم شوق من را برمی‌انگیزد.»

آزمون که در سال ۲۰۲۱ به عنوان بازیکن برتر لیگ روسیه انتخاب شده، افزوده است: «اینکه به زودی در بوندس‌لیگا حضور دارم، برای من رویدادی بسیار پرهیجان است. من باور دارم که می‌توان با قابلیت‌های فوتبالی خود این تیم [بایر لورکوزن] را تقویت خواهم کرد.» بایر لورکوزن در حال حاضر پس از بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در رده سوم جدول بوندس‌لیگا قرار دارد.