ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 26.09.2021, 12:36
نرگس محمدی: حکم محکومیتم قطعی و لازم الاجرا شد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر  در یادداشتی در اینستاگرام خود اعلام کرد اجرای محکومیتش در شعبه ۱۱ اجرای کیفری به او ابلاغ شده است. خانم محمدی اعلام کرده این حکم را از اساس بی‌شرمانه و ظالمانه می‌داند و از تحمل آن سرپیچی خواهد کرد.

نرگس محمدی ۲ خرداد ۱۴۰۰، به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» به ۸۰ ضربه شلاق تعزیری، ۳۰ ماه حبس تعزیری و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

متن کامل یادداشت خانم محمدی به شرح زیر است:

«حکم محکومیتم قطعی و لازم الاجرا شد.»

۱- ابلاغیه اجرای محکومیتم در شعبه ۱۱ اجرای کیفری (شهید مقدس «امنیت») برایم فرستاده شد.

از ابتدای تشکیل این پرونده بارها اعلام کرده‌ام‌ که این پرونده را از اساس بی‌شرمانه و ظالمانه می‌دانم و از تحمل کیفر که طبق رای صادره و ابلاغ شده؛ ۸۰ ضربه شلاق تعزیزی و ۳۰ ماه حبس تعزیزی و دو فقره پرداخت مالی است، سرپیچی خواهم کرد. من از ابتدای تشکیل پرونده در هیچ مرجع قضایی و جلسه محاکمه شرکت نکرده‌ام و حتی یک خط نوشته و وکیلی نیز نداشته‌ام.

اعلام می‌کنم اجازه نخواهم داد تا ماموران حکومت استبدادی دینی حتی یک ضربه شلاق برنند و تا جایی که بتوانم‌ مقاومت خواهم کرد و تازیانه از دستشان خواهم گرفت.

همچنین حتی علی‌رغم احضار، به زندان نخواهم رفت. چنانچه با اعمال زور به زندان باز گردانند، قطعا در داخل زندان اعتراض خواهم کرد.

«پرونده‌ی نمی‌دانم چندم علیه من در شعبه دوم بازپرسی اوین گشوده شد.»

۲- همزمان ابلاغیه دیگری مبنی بر ارجاع پرونده شکایت از اینجانب به شعبه دوم بازپرسی اوین دریافت کردم. طی ابلاغیه‌های رسمی ارسالی و از طریق منابع غیر رسمی مطلع شده‌ام، طی ۱۰ ماه آزادی از زندان، چندین پرونده امنیتی در شعبه‌های امنیتی اوین علیه اینجانب گشوده شده و تحت رسیدگی است که از جمله اقدامات غیر قانونی و سرکوبگرانه نهادهای امنیتی علیه فعالان مدنی است.

اعلام می‌دارم فعالیت من در کانون مدافعان حقوق بشر و شرکت در تجمعات و راهپیمایی‌ها طبق نص صریح قانون اساسی و حقوق بنیادین مردم بوده و هیچ کس نمی‌تواند ما را از آن محروم نماید. طی ۱۰ ماه از آزادی تا کنون پنج بار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ام که با اعمال زور و ضرب و شتم همراه بوده و بازداشت‌ها خودسرانه و غیر قانونی به شمار می‌آید. لذا کلیه اتهامات بی‌اساس و‌کذب را رد نموده و تا زمانی که آزاد هستم به فعالیت خود ادامه خواهم داد. نهادهای مدنی و خیابان از آن ما مردم است که از دست نخواهیم داد.