ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 24.09.2021, 8:39
علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای درگذشت

علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای که چندی پیش برای نجات دو زن به دل آتش زده بود، پس از چند روز مداوا در اهواز و اصفهان، درگذشت.

علی لندی ۱۵ ساله دو هفته قبل وقتی متوجه آتش سوزی خانه همسایه شد برای نجات دو بانوی گرفتار در آتش وارد عمل شد و آنها را از میان زبانه‌های آتش بیرون کشید اما خودش دچار سوختگی شدید شد.

داود لندی، پدر ۴۵ ساله فرشته نجات ایذه‌ای، به شهروند گفت: «۱۸ شهریورماه بود. پنجشنبه صبح علی به خانه خاله‌اش رفت. همبازی پسرخاله و دخترخاله‌اش است. معمولا با هم بازی می‌کنند. تا غروب در خانه خاله بود. خاله و شوهرخاله‌اش در خانه نبودند. سر کار می‌روند. در حال بازی بودند که صدای فریاد زن همسایه، علی را به آپارتمان روبه‌رویی می‌کشاند. مادر ۸۰ ساله‌ای به همراه دخترش در خانه تنها بودند. گاز پیک‌نیکی را روشن کرده بودند اما پیک‌نیکی گویا نشتی داشته است. شعله‌ور می‌شود. همان موقع بود که علی صدای فریادهای زن همسایه را می‌شنود. بی‌محابا برای کمک می‌رود.»

«علی بی‌محابا خود را به خانه همسایه می‌رساند. وقتی دستپاچگی زن همسایه را می‌بیند و پیرزنی را که در آتش در حال سوختن بود، به‌سرعت گاز پیک‌نیکی را برمی‌دارد. گاز پیک‌نیکی را با خود به خانه خاله می‌برد تا از بالکن به بیرون بیندازد اما بالکن خانه حفاظ داشت و گاز پیک‌نیکی رد نشد. موج گاز و شعله علی را می‌گیرد. او می‌سوزد؛ خیلی فجیع و زیاد. پسرخاله و دخترخاله علی که وحشت کرده بودند سعی می‌کنند آتش را خاموش کنند اما خیلی مثمرثمر نبود تا این که همسایه‌ها باخبر می‌شوند.»