ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 12.09.2021, 23:01
نرگس اسکندری شهردار شهر فرانکفورت آلمان شد

ایران امروز: دکتر نرگس اسکندری(گرونبرگ)، عضو ایرانی حزب سبزهای آلمان، شهردار شهر مهم فرانکفورت آلمان شد. بنابر گزارش رسانه‌های محلی، در جریان رای‌گیری برای انتخاب شهردار فرانکفورت، نرگس اسکندری بیشترین آرای پارلمان محلی این شهر را به دست آورد.

رای‌گیری مخفی برای انتخاب شهردار و دیگر مدیران فرانکفورت روز چهارشنبه ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار و نتایج آن روز یکشنبه ۱۲ سپتامبر به‌طور رسمی اعلام شد. یازده نفر برای اداره امور فرانکفورت انتخابات شدند. کلان‌شهر فرانکفورت مرکز بزرگ بانکی و تجاری آلمان به شمار می‌رود.

خانم اسکندری مورد حمایت ائتلافی از احزاب سبز، سوسیال‌دموکرات، دموکرات‌های آزاد(لیبرال‌ها) و جنبش وولت آلمان(Volt Deutschland) بود. تعداد آرای کسب شده توسط او ۵۸ رای بود که ۷ رای بیشتر از مجموع آرای ائتلاف حامی وی بود. به عبارت دیگر، نرگس اسکندری از حمایت ۷ نماینده دیگر از میان احزاب خارج از ائتلاف حامی خود نیز برخوردار شده است.

دکتر نرگس اسکندری(گرونبرگ) متولد فوریه ۱۹۶۵ (۱۳۴۴) در تهران است. در ۲۰ سالگی به عنوان پناهنده سیاسی به آلمان مهاجرت کرده و از آن زمان در شهر فرانکفورت زندگی می‌کند. در آلمان روانشناسی خوانده و دکترای خود را در همین رشته دریافت کرده و به عنوان روان‌درمانگر کار کرده است. در همین شهر فرانکفورت با روانکاو «کورت گرونبرگ» ازدواج کرده و دختری دارد که بازیگر،‌ فیلم‌ساز و نویسنده است.

مدتی در صلیب سرخ آلمان هدایت مرکز مشاوره برای مهاجران را بر عهده داشت. در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به عنوان رئیس کمیسیون همگرایی و ادغام شورای شهر فرانکفورت فعالیت می‌کرد.

در انتخابات شهرداری فرانکفورت در فوریه سال ۲۰۱۸ خانم اسکندری از سوی حزب سبزها کاندید شد ولی رای کافی نیاورد و نفر سوم شد.