ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 22.06.2019, 17:16
ترامپ: احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد

صدای آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه اول تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد.

پرزیدنت ترامپ گفت: «اگر مقامات ایران بخواهند کشورشان بار دیگر ثروتمند و کامیاب شود؛ بگذارید این گونه آن را نامگذاری کنم: ایران را دوباره با عظمت کنیم. این از دید من، مناسب است.»

او در عین حال تاکید کرد: «اگر فکر می کنند که با گذشت چهار یا پنج سال به سلاح اتمی می رسند، بدانند که هیچگاه چنین نخواهد شد.»

پرزیدنت ترامپ همچنین عنوان کرد که در مقابل عدم تمایل جمهوری اسلامی به مذاکره، تحریم‌هایی شدیدتر و سخت‌گیرانه‌تری را در پیش خواهد گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش به موضوع لغو حمله به ایران اشاره کرد و گفت: «من اهل نیویورک هستم؛ آنجا ایرانی‌های زیادی زندگی می‌کنند. من شخصا دوستان ایرانی زیادی دارم، مردم بزرگ، باهوش، با همت و تحصیلکرده‌ای هستند. من نمی خواستم که صد و پنجاه ایرانی کشته شوند.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه ۳۱ خرداد در چند رشته توئیت، گزارش های قبلی را تائید کرد که در دقایق آخر، حمله به ایران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی را لغو کرده است.

پرزیدنت ترامپ همچنین ادعای یک مقام نظامی ایران مبنی بر عدم شلیک به یک هواپیمای آمریکایی را تایید کرد و گفت: «اگر خبرها را دنبال کرده باشید، آنها یک هواپیمای ما را که سی و هشت سرنشین داشت و در تیررسشان بود نزدند. کار عاقلانه ای کردند.از آنها قدردانیم که آن را سرنگون نکردند.»



مرکل خواستار حل مسالمت‌آمیز مناقشه ایران و آمریکا شد

دویچه وله

در پی افزایش تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و ایالات متحده آمریکا، صدراعظم آلمان بر ضرورت یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای خاتمه دادن به مناقشه میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، آنگلا مرکل شنبه ۲۲ ژوئن (اول تیر) گفت، از نظر او نه تنها باید به یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز امیدوار بود بلکه لازم است با “نهایت جدیت” در این مسیر تلاش کرد.

در پی هدف قرار گرفتن یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکا توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران و اظهارات دونالد ترامپ در مورد خودداری از عملیات نظامی تلافی‌جویانه در آخرین لحظه، نگرانی درباره رویارویی نظامی میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

مرکل که در مراسم روز کلیسای پروتستان در دورتموند سخنرانی می‌کرد اطمینان داد که تنش میان تهران و واشنگتن در اجلاس سران کشورهای گروه ۲۰ که هفته آینده در ژاپن برگزار می‌شود، دست‌کم در گفت‌وگوهای دوجانبه به بحث گذاشته خواهد شد.

صدراعظم آلمان می‌گوید او برای دست‌ یافتن به یک راه‌حل سیاسی در مناقشه میان ایران و آمریکا قاطعانه تلاش خواهد کرد.