ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 06.10.2012, 10:25
فیلمبردار ریاست‌جمهوری «جاسوس» از کار درآمد

فیلمبردار کاروان احمدی نژاد که به آمرکیا پناهنده شده است اطلاعات  با ارزشی را از سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در اختیار آمریکا قرار داده است.

به گزارش «دبکا فایل» نوشته است که حسن گلخنبان پس از پناهنده شدن به آمریکا، فیلم و اطلاعاتی را از تأسیسات مهم و حساس هسته‌ای ایران به سیا، تشکیلات اطلاعات و امنیت خارجی آمریکا، داده است.

«دبکا فایل» مدعی است اطلاعاتی که  گلخنبان به آمریکایی‌ها می‌دهد، مانند «یک گنج» است و در برگیرنده عکس‌ها و فیلم‌هایی است که وی توانسته است با استفاده از موقعیت ویژه خود از اماکن حساس هسته‌ای و نظامی ایران تهیه کند.

گلخنبان تا بازنشستگی تنها دو سال فاصله داشت هرچند که وبسایت اطلاعاتی «دبکا فایل» نوشته است که حسن گلخنبان در اواخر دهه چهل عمر خود بوده است.

«دبکا فایل» مدعی است که حسن گلخنبان از دیدارهای احمدی نژاد و رهبر نظام از تأسیسات هسته‌ای و سایت‌های سپاه پاسداران فیلم های مهمی در دست دارد.

«دبکا فایل» می‌گوید که گلخنبان بدلیل حضورش در هیئت همراه رییس جمهوری در چمدان‌های خود فیلم‌هایش را همراه برد زیرا این چمدان‌ها از سوی نیروهای امنیتی ایران کنترل نشد.

به ادعای این وبسایت اسرائیلی، فیلم‌های گلخنبان جزییاتی را که تا کنون غرب از آن بی‌خبر بوده است، در اختیار آمریکا نهاده است و از جمله شامل  تصاویر و فیلم هایی از سایت‌های نطنز، فردو و پارچین است؛ سه نقطه بسیار حیاتی در چرخه هسته‌ای ایران.

فیلم ها، به ادعای «دبکا فایل» فرماندهان سپاه پاسداران و مقامات بلندپایه دیگر نظام را در حال بیان توضیحات حساس هسته ای و نظامی برای رهبر و رییس جمهوری نشان می دهد.

«دبکا فایل» حسن گلخنبان را مردی که از زمان حضورش در نیروهای بسیجی تا به چندی پیش توانست اعتماد سران نظام را به خود جلب کند به گونه‌ای که به فیلمبردار ویژه رهبر و رییس جمهوری ایران مبدل شود، توصیف کرده است.

«دبکا فایل» می‌گوید که سال گذشته در زمان حضور احمدی‌نژاد در سازمان ملل که حسن گلخنبان نیز برای نخستین بار او را همراهی می کرد، نیروهای اطلاعاتی آمریکا توانستند با گلخنبان ارتباط  بگیرند و او را متقاعد کنند که فیلم ها و عکس های لازم را بگیرد و در نخستین فرصت بگریزد؛ پیشنهادی که عملی نیز شد و تا تحقق آن، یکسال طول کشید و حسن گلخنبان در این یکسال فرصت تهیه فیلم ها و تصاویر مهم دیگری را در کنار رهبران ارشد نظام در اختیار داشت.

به تازگی افراد دیگری نیز که در جایگاههایی بوده‌اند که می توانسته اند به برخی اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند، به خارج از ایران گریخته و از کشورهای مختلف درخواست پناهندگی کرده‌اند؛ یکی از مترجمان معاون اول ریاست جمهوری ایران و وزیران دولت احمدی نژاد به تازگی به خارج گریخته و مصاحبه‌هایی نیز با رسانه‌های فارسی زبان داشته است.