ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 20.04.2023, 14:54
کیوان صمیمی برای چندمین بار بازداشت شد

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری بعداز ظهر امروز - پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - از بازداشت کیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی خبر داد.

آقای نیلی در توئیتر نوشت: از طریق زیرنویس شبکه خبر متوجه بازداشت آقای کیوان صمیمی شدم. بسیار شوکه‌کننده بود. با فرزند ایشان تماس گرفتم که اطلاعی نداشتند و از من خبر  بازداشت را شنیدند. با توجه به اطلاع‌رسانی غیر معمول در مورد نحوه بازداشت ایشان و عدم تماس با خانواده تاکنون نگران وضعیت سلامت ایشان هستیم.

به گفته آقای نیلی دو مورد در متن خبر بود که خلاف واقع است:

۱- “ایشان عضو سازمان مجاهدین خلق است”
ایشان در زندان قبل از انقلاب از سازمان جدا شده بود.

۲- “وی با عفو رهبری از زندان آزاد شده‌ است.”
ایشان با پایان مدت حبس از زندان آزاد شده و مشمول عفو نشده‌اند.

مصطفی نیلی در پایان توئیتر خود نوشت: در مورد اتهامات مطرح شده از قبیل ارتباط با خارج از کشور نیز با توجه به اینکه تاکنون تماسی نداشته‌اند اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری‌های وابسته به حکومت مدعی‌اند که آقای صمیمی با اتهام ارتباط با گروه‌های خارج از ایران بازداشت شده است.

در زیرنویس شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ادعا شده کیوان صمیمی را برای برگزاری جلساتی با یکی از «فرقه‌های ضاله تحت حمایت رژیم صهیونیستی» دستگیر کرده‌اند!

کیوان صمیمی حدود سه ماه پیش (۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱) با پایان‌یافتن محکومیت سه ساله‌اش از زندان سمنان آزاد شده بود.

حکم سه زندان آقای صمیمی (آخرین دوره حبس ایشان) مربوط به شرکت در تجمعی به مناسبت روز کارگر در ۱۱ اردی‌بهشت ۱۳۹۸ در مقابل مجلس یود. صمیمی به همراه تعدادی دیگر در آن تجمع بازداشت و چند هفته بعد آزاد شد. حدود یک سال بعد به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به تحمل ۳ سال زندان محکوم شد و در مرداد ۱۳۹۹ این حکم را تأیید کرد. چند ماه بعد پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای اوین برای تحمل سه سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خلاصه‌ای از زندگی‌نامه کیوان صمیمی