ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 18.03.2023, 14:28
اعتراض به اخراج پناهجویان ایرانی از آلمان

فوروم ایرانیان دمکرات شهر ماینس/آلمان در نامه‌ای به نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان، به اقدام اداره مهاجرات آلمان برای اخراج یک پناهجوی ایرانی اعتراض کرد. اخراج این پناهجو با اقدام به موقع فعالان مدافع حقوق پناهجویان در ماینس و فرانکفورت متوقف شد. دولت آلمان چند ماه پیش به دلیل شرایط بحرانی ایران، اخراج پناهجویان ایرانی را متوقف کرده بود.

متن نامه بهروز اسدی، از مسئولان فوروم ایرانیان دمکرات شهر ماینس/آلمان به نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان:

نه به اخراج پناهجویان ایرانی به ایران!
اعتبار کجا است! عمل به جای حرف!
نامه اعتراضی به خانم نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان فدرال درباره اخراج یک پناهجوی تبعه ایرانی

حضور محترم وزیر کشور آلمان خانم نانسی فیزر،

این نامه سرگشاده اعتراضی مربوط به موردی است که شما از آن مطلع هستید. یعنی پرونده اخراج آقای د.... پناهجوی ایرانی که دیروز بسته شد در حالیکه دو روز پیش دفتر شما از وضعیت آن مطلع گشت.

در اولین نامه از شما و دادگاه اداری شهر فرانکفورت خواستیم که سریعاً اقدام کنید تا اخراج یک ایرانی پناهجو متوقف شود. این شهروند ایرانی در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۳ با عدم پذیرش تقاضای پناهجوی توسط اداره مهاجرت (بامف) و تایید دادگاه قضایی از آلمان اخراج شد و علیرغم اطلاع، هیچ تمایلی از طرف وزارتخانه شما برای متوقف کردن اخراج او وجود نداشت.

این مسئله در تضاد با گفته‌ها و تصمیم شما و توقف زمانی اخراج پناهندگان به ایران است!

وضعیت در ایران نه تنها بهبود نیافته است بلکه اخیرا بدتر هم شده است. موج دستگیری‌ها در حال حاضر در اوج خود قرار دارد و اعدام ایرانیان بی‌گناه همچنان ادامه دارد. هر فریادی برای دموکراسی و آزادی در گلو خفه می‌شود و هزاران نفر به دلیل ابراز آزادانه نظرات خود پشت میله‌های زندان به سر می‌برند.

وجود رژیم ایران خود دلیل روشنی برای فرار ایرانیان از کشور است!

با این حال، پایان این رژیم مدت‌ها است که فرارسیده است و کاملا مشروعیتش را از دست داده است!

مشکل بزرگ ما اکنون این است که حتی در اینجا هم بسیاری از ایرانیان سر در گم هستند و باید در اضطراب زندگی کنند. ایرانیان مکرراً تحت فشار قرار می‌گیرند و با وجود اینکه می‌توانند آزار و شکنجه و تعقیب سیاسی خود را در ایران ثابت کنند، اما هنوز پناهجویانی هستند که در معرض خطر بازداشت شدن و در بازداشتگاه اخراجی‌ها قرار دارند و یا در بازداشتگاه‌های ترانزیت فرودگاه‌ها در انتظار اخراج به‌سر می‌برند.

ایرانیان حتی پس از فرار و تقاضای پناهندگی مجبورند به دلیل رویه و عملکرد فعلی مقامات در جمهوری فدرال آلمان، همواره روی اخراج مستقیم به ایران حساب کنند.

در این صورت این سوال پیش می‌آید که آیا تصمیم و گفته‌های شما معتبر است! پس تکلیف وعده‌ها و تصمیم‌های شما از عدم اخراج چه می‌شود؟؟

بسیاری از ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی هم در داخل و هم در خارج از کشور توسط اقدامات رژیم تهدید می‌شوند. فعالان تبعید شده و مخالف، در صورت بازگشت به ایران با آزار و اذیت سیاسی مواجه می‌شوند. پناهندگانی که پناهندگی آنها رد شده است اما به آنها اجازه اقامت موقت داده شده است، طبق دستورالعمل اداره مهاجرت آلمان فدرال، توسط مقامات اداره مهاجرت محلی برای دریافت و ارائه گذرنامه تحت فشار قرار می‌گیرند که آنها باید به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران مراجعه و درخواست پاسپورت کنند.

این روند با قوانین حقوق بشر سازگار نیست!

آیا این درست است که ایرانیان مجبور شوند از رژیمی که مجبور به فرار از آن شده‌اند، با نهاد‌های آن رژیم در خارج در رابطه قرار گیرند!!

در این رابطه باید قاعده و قانون روشن و قابل درک اتخاذ شود!

ما امیدواریم که کمیته داخلی وزارت کشور آلمان فدرال به زودی این شرایط را مورد بحث قرار داده و موضع روشنی اتخاذ نماید. کسانی که به دنبال اطمینان به شما مبنی بر عدم اخراج هستند، نباید رویگردان از آن شوند!

سرکارخانم فیزر

ما نگران بسیاری از ایرانیان شجاع درون هستیم که برای آزادی، دموکراسی و صلح به پا خاستند. ما نگران بسیاری از زنان جوان هستیم که برای حقوق خود مبارزه می‌کنند. حقوق زن حقوق بشر است! ناقضین حقوق بشر باید مجازات شوند! ما بار دیگر به وضوح بیان می‌کنیم، که حقوق بشر تقسیم ناپذیر است!

رژیم ایران سعی بر این دارد که با فشار داخلی و سرکوب مردم و سیاست خارجی خود، تصویری ایجاد کند که از طریق آن ادعای قدرت خود مشروعیت بخشد!! این اقدامات با کنوانسیون‌های حقوق بشر سازگار نیست. کنوانسیون‌ها توسط رژیم آخوندها نادیده گرفته و تحقیر می‌شوند. سپاه پاسداران اعمال ظالمانه‌ای را که به نفع خفظ نظام است انجام می‌دهد.

سپاه پاسداران باید به عنوان سازمانی تروریستی شناخته شود!

نه تنها مردم ایران بلکه کل خاورمیانه از این وحشت رنج می‌برد. آرامش سیاسی و اجتماعی در منطقه مختل شده است.

این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌خواهید هنوز به گفت‌وگو و دیالوگ انتقادی با این رژیم تروریستی ادامه دهید؟

ما از شما تقاضا داریم، لطفاً روی قول خود در مورد توقف اخراج ایرانیان به ایران بایستید! اعتبار کل دولت فدرال در خطر است.

لطفاً به اداره مهاجرت آلمان فدرال (بامف) دستور دهید تا همه پرونده‌ها را با دقت و به موقع رسیدگی کند و بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کند!

لطفاً اطمینان دهید که افرادی که در حال عبور از مرز‌ها هستند و یا در ترانزیت فرودگاهی هستند اخراج نشوند!

اخراج پناهجوی ایرانی از بخش ترانزیت فرودگاه فرانکفورت در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ جای تأسف دارد.

مسئله اخراج از ترانزیت‌ها نباید به عنوان یک سنت عمل کند! این وظیفه انسانی است در چنین شرایطی از همه افرادی که طالب حمایت هستند پشتیبانی کنیم!

نشانه همبستگی باید مشخص باشد. مبارزه مشروع مردم ایران چه در داخل و چه در خارج برای رسیدن به دموکراسی، آزادی و حقوق بشر دیگر نمی‌‌تواند بدون حمایت باقی بماند.

اگر سوال یا ابهام دیگری دارید، البته در خدمت شما هستیم.

زن زندگی آزادی
با احترام فراوان
از سوی فوروم ایرانیان دمکرات شهر ماینس/آلمان
بهروز اسدی

ماینس ۱۸ مارس ۲۰۲۳

کپی:
- تمام گروه‌های پارلمانی در مجلس آلمان
- رسانه‌ها