ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 15.03.2023, 22:58
بازداشت مجدد سپیده قلیان ساعاتی پس از آزادی

شاهد علوی، روزنامه‌نگار، از بازداشت مجدد سپیده قلیان خبر داده است. او شامگاه چهارشنبه ۲۴ اسفند در توییتر نوشت: «دقایقی پیش، چند ماشین لباس شخصی ماموران امنیتی به اتومبیل حامل ‎سپیده قلیان در جاده قم به اراک، (در مسیر تهران به دزفول)، حمله کرده و این فعال مدنی را از خانواده‌اش جدا کرده و‌ بازداشت و با خود بردند.»

شاهد علوی در تکمیل این خبر در توئیت دیگری نوشته است: «ماموران لباس شخصی (از ا‌داره‌کل اطلاعات اراک) با دیدن مقاومت خانواده و فریاد و زاری مادر سپیده قلیان می‌گویند مادر را هم برای اطمینان‌خاطر خانواده با خود می‌برند، اما ۵ دقیقه بعد مادر سپیده را کنار جاده پیاده کرده و سپیده را با خود می‌برند.»

بنابه گزارش‌ها ماموران امنیتی با چندین خودرو راه را بر خانواده سپیده قلیان که با سه خودرو در جاده قم به طرف اراک در حرکت بودند بستند و او را بازداشت کرده‌اند.

سپیده قلیان ظهر چهارشنبه درحالی که از زندان خارج شده بود با صدای بلند شعار می‌داد «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک.»

خبر بعداز ظهر چهارشنبه در باره آزادی سپیده قلیان:

سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، پس از چهار سال حبس، لحظاتی پیش از زندان آزاد شد.

او در یادداشت کوتاهی در اینستاگرام نوشته است:

«بعد از چهار سال و هفت ماه از پرونده هفت‌تپه آزاد شدم. این‌‌بار به امید آزادی ایران اومدم بیرون!
به امید آزادی خیلی زود عزیزانم سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، زهرا زه‌‌تاب‌چی، بهاره هدایت، گلرخ ایرایی، ناهید تقوی و همه زندانیان سیاسی مخصوصا زنان زندانی. #ژن_ژیان_ئازادی»

سپیده قلیان در کنار این یادداشت کوتاه، ویدیویی نیز از لحظه آزادی خود منتشر کرده است. او در این ویدیو در حالی که دسته‌گلی در دست دارد و بدون حجاب است، شعار می‌دهد: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک»

سپیده قُلیان متولد ۱۳۷۳ است. او دانشجوی سابق دامپزشکی دانشگاه چمران اهواز و دانشجوی فعلی حقوق دانشگاه پیام نور است و بارها توسط مأموران امنیتی دستگیر شده است. آخرین بار تیر ۱۳۹۹ برای اجرای حکم ۵ سال حبس به زندان منتقل شد.