ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 21.01.2023, 19:14
نظامیان اوکراین نحوه استفاده ازلئوپاردرا فرا‌میگیرند

الکسی رزنیکوف، روز جمعه ۳۰ دی، به بخش اوکراینی صدای آمریکا گفت که نیروهای اوکراینی برای استفاده از تانک‌های لئوپارد ۲ در لهستان آموزش خواهند دید. او این اقدام را یک پیشرفت توصیف کرد.

او گفت: «کشورهایی که تانک های لئوپارد دارند می توانند برنامه‌های آموزشی برای نیروهای ما را آغاز کنند. ما از اینجا شروع می‌کنیم. امیدوارم آلمان همین مسیر لهستان را دنبال کند، رایزنی‌های داخلی خود را انجام دهد و به همین تصمیم برسد. من در این مورد خوشبین هستم زیرا اولین گام برداشته شده است. ما برنامه‌های آموزشی بر روی تانک‌های لئوپارد ۲ را آغاز می‌کنیم.»

به گزارش صدای آمریکا، یکی از مشاوران ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، ناخشنودی خود را از سرعت حمایت نظامی از سوی متحدان ابراز کرده و از آنها خواسته است که «سریعتر تصمیم بگیرید».

میخائیلو پودولیاک در توییتر خود نوشت: «شما به هر حال با تسلیحات لازم به اوکراین کمک خواهید کرد و متوجه خواهید شد که هیچ گزینه دیگری برای پایان دادن به جنگ به جز شکست روسیه وجود ندارد اما بلاتکلیفی امروز باعث مرگ بیشتر مردم ما شده است. هر روز تاخیر موجب مرگ اوکراینی‌ها می‌شود. سریعتر تصمیم بگیرید.»

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، اوایل روز جمعه، پس از یک کنفرانس بین المللی در مورد حمایت از اوکراین، در پایگاه هوایی رامشتاین ایالات متحده در آلمان گفتند که در حال حاضر هیچ تانک لئوپارد توسط آلمان به اوکراین داده نخواهد شد.

این نشست در حالی برگزار شد که کی‌یف ناامیدی خود را از مخالفت با ارسال تانک به اوکراین ابراز کرده است. زلنسکی در این جلسه درخواست مستقیم برای تانک کرد.

آستین تاکید کرد که بین تصمیم آلمان برای عدم ارسال تانک‌های لئوپارد و تصمیم آمریکا در مورد تانک‌های آبرامز ارتباطی وجود ندارد. او گفت: «تمرکز ما واقعاً این است که اطمینان حاصل کنیم که اوکراین در حال حاضر قابلیت لازم برای موفقیت را دارد. بنابراین، برای ما یک بازه زمانی وجود دارد - از الان تا بهار- هر زمان که آنها عملیات خود را آغاز کنند، ضد حمله خود را آغاز کنند.»

بسته کمکی جدید ایالات متحده به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار، مجموع کمک نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان حمله روسیه به حدود ۲۷ میلیارد دلار می رساند.

آستین بار دیگر بر تعهد متحدان به دفاع از اوکراین تاکید کرد.

او گفت: «موضوع فقط امنیت اوکراین نیست، بلکه امنیت اروپا و امنیت جهانی است.» او ابراز اطمینان کرد که گروه دفاع از اوکراین متحد باقی خواهد ماند و به کمک به اوکراین شتاب خواهد داد.

با این حال، میلی گفت که برای اوکراین اخراج نیروهای متجاوز روسیه از این کشور در سال جاری بسیار دشوار خواهد بود و بر اهمیت تحکیم مواضع دفاعی اوکراین تاکید گذاشت.

وزارت دفاع بریتانیا روز شنبه گفت که درگیری در اوکراین در «وضعیت بن بست» قرار دارد. با این حال، این وزارتخانه هشدار داد که «احتمال واقعی برای پیشروی نیروهای محلی روسیه در اطراف شهر باخموت» وجود دارد.

این وزارتخانه در یک به‌روزرسانی اطلاعاتی که در توییتر منتشر شد، گفت که شدیدترین درگیری‌ها اخیراً در سه نقطه اوکراین - شمال شرقی کرمینا، منطقه دونتسک در باخموت و استان زاپوریژیا بوده است.