ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Tue, 20.09.2022, 6:46
تسلیت عالیه مطلب‌زاده به زنان به ایران

تسلیت نامه از زندان اوین به زنان به ایران، به کردستان، به سقز و خانواده محترم #مهسا_امینی

امروز به یاد #مهسا_امینی در حیاط کوچک بند زنان زندان اوین با حضور حدود چهل نفر از زندانیان سیاسی زن مراسم مختصری برگزار شد. سرود خواندیم. در باره وضعیت پیش آماده حرف زدیم. زاری کردیم و به هم تسلیت گفتیم. یادمان آمد در این چهل و چند سال گذشته در این مملکت مصیبت آنقدر زیاد بوده که روزگار ما مردمان فقط به زاری و تسلیت گفتن به همدیگر گذشته است.

امروز همدیگر را دلداری دادیم. به خودمان گفتیم ایکاش در اینروزهای سخت در میان شما مردم، در کنار  خواهران و مادران و دوستان مان بودیم. چون شنیده‌ایم مرگ مظلومانه مهسا دوباره شما را دور هم جمع کرده است!

اما مهسا اولین و آخرین قربانی نبود و نیست!

مرگ مهسا فقط بخشی از نتایج عملکرد زن ستیزانه حاکمیت دینی علیه زنان و جوانان این جامعه است، و در این میان زنان صرفا به خاطر زن بودن  قربانی اصلی نگاه جنسیت زده حاکمان دینی و آنارشی سرمایه داری حاکم بر این جامعه در چهل سال گذشته بوده اند. قربانی حکومتی که همواره با شان و منزلت انسانی و حقوق  مردم ایران در ستیز بوده، و در این میان زنان در طی چهل و چند سال گذشته تاوان سختی  پرداخته اند.

مرگ مهسا امینی در زمان بازداشت و سرکوب سیستماتیک زنان حاصل نگاه جزم اندیشانه و بدوی حکومت بر جامعه زنان ایران است.

سوال این است؛ واقعا مهسا به کدامین گناه کشته شد!؟ سوال این است؛مهسا و زنان ایران در  چهل و چند ساله گذشته مگر چه می خواسته‌اند؟!

درست است؛ مهسا در راه تحقق یکی از حقوق اولیه انسانی ما یعنی حق آزادی پوشش زنان جان خود را از دست داد. اینک شاید زمان آن فرا رسیده برای تحقق این حق اولیه زنان، و برای مقابله با سرکوب زنان و جوانان همه ما مردم ایران در کنار یکدیگر هم پیمان شویم تا حاکمان جمهوری اسلامی را مجبور به عقب نشینی کنیم.

عالیه مطلب‌زاده
زندان اوین


اینستاگرام عالیه مطلب‌زاده