ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 06.08.2022, 11:01
جعفر پناهی، فیلمساز زندانی، به کرونا مبتلا شد

بر اساس اطلاعات رسیده به رادیوفردا، جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس ایرانی، که بیش از سه هفته است زندانی است به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و به قرنطینه زندان منتقل شده است.

آقای پناهی با تب و لرز شدید از مقامات زندان درخواست کرده وی را برای مداوا به یک مرکز بهداشتی خارج از زندان اعزام کنند، ولی با این درخواست وی مخالفت شده است.

روز دوشنبه،‌ ۲۰ تیرماه، جعفر پناهی با گروهی از سینماگران برای پیگیری بازداشت محمد رسول‌اف و مصطفی آل احمد، سینماگران امضاکننده بیانیه اعتراضی «تفنگت را زمین بگذار»، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرد، اما هنگام خروج از دادسرا بازداشت شد.

رادیوفردا مطلع شده است که وکیل وی پس از ۲۴ روز هنوز اجازه ملاقات با آقای پناهی را دریافت نکرده است.

خبر ابتلای جعفر پناهی به کرونا یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که هفته گذشته اعلام شد مصطفی آل احمد دیگر فیلمساز زندانی به کرونا مبتلا شده است.

حساب توییتری «هنرمندان در بند» روز شنبه، هشتم مرداد، خبر داد که از بیماری آقای آل احمد یک هفته می‌گذرد و او به یک سلول با شرایط نامساعد بهداشتی منتقل شده است که ۱۵ زندانی دیگر در آن حضور دارند.

جعفر پناهی، مصطفی آل احمد و محمد رسول‌اف سه فیلمساز ایرانی هستند که به دستور قوه قضائیه جمهوری اسلامی زندانی شده‌اند.

بازداشت این سه فیلمساز با واکنش‌های وسیع داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شده و بزرگ‌ترین فستیوال‌های فیلم جهان با صدور بیانیه‌های اعتراضی خواستار آزادی فوری این سه سینماگر شده‌اند.