پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.05.2022, 21:21

اعتصاب گسترده رانندگان اتوبوسرانی و تعطیلی تهران


رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، در اعتراض به خلف وعده مسئولان و نادیده گرفتن معضلات معیشتی این صنف، در خطوط خاوران، علم و صنعت، بیهقی (میدان آرژانتین) و پایانه آزادی، دست به اعتصاب زده و ارائه خدمات به مسافران را متوقف کردند.

رانندگان معترض نسبت به عدم پرداخت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین عدم اجرای مصوبه مزد شورای عالی کار و عدم اعمال افزایش ده درصدی حقوق کارگران شرکت واحد اعتراض دارند.

براساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، رانندگان پایانه آزادی اتوبوس‌های خود را ترک و در پایانه تحصن کردند.

همچنین ویدیوهای دیگری منتشر شده است که نشان می‌دهد رانندگان خط ۷ و ۵ اتوبوسرانی تندرو تهران نیز در حال ترک اتوبوس‌ها و پیوستن به اعتصاب در پایانه آزادی هستند.

خبرگزاری مهر نوشته است علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حاضر شد.

زاکانی که قرار بود در نشست نخبگانی منطقه یک تهران حاضر شود پس از اعتصاب رانندگان اتوبوس شرکت واحد به جلسه با آنها رفت و با نماینده این رانندگان به گفتگو نشست.

رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که از سطح پایین حقوق دریافتی و گرانی و معضلات معیشتی به ستوه آمده‌اند، روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه نیز با برپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی این شرکت، اعتراض خود را به عدم رسیدگی مسئولان نشان دادند.

تعطیلی تهران! هوا خیلی پس است!

معاون عمرانی استانداری تهران شامگاه دوشنبه ۲۶ اردی‌بهشت اعلام کرد کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان تهران در روز سه شنبه به دلیل وضعیت ناسالم هوا تعطیل است.

عابد ملکی معاون عمرانی استانداری تهران گفته کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران لحظاتی پیش تشکیل جلسه داد و با توجه به این‌که شاخص کیفیت هوا عدد ۲۶۳ را نشان می‌دهد و در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته است، بر همین اساس برای امروز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه کلیه ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در کلیه مقاطع تعطیل خواهند بود.

اما فعالین سیاسی می‌گویند تعطیلی ادارات و مدارس و دانشگاه‌های تهران  ارتباطی با آلودگی هوا ندارد بلکه گستردگی اعتصاب رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و بی‌نتیجه بودن دیدار  علیرضا زاکانی شهردار تهران با رانندگان دلیل تصمیم به تعطیلی تهران است.

حسین رزاق، فعال سیاسی در توییتر نوشته است: تعطیلی ادارات و مدارس و دانشگاه‌های تهران بدلیل آلودگی هوا نیست، هوا خیلی پس است!

آقای رزاق در ادامه توئیت خود نوشته است: «سال ۸۴ که رانندگان شرکت واحد اعتصاب کردند، بعداز چند ساعت از نهادهای نظامی جایگزین آنها رسید. اما اینبار آنقدر نیرو به شهرهای دیگر گسیل شده که همه چیز بهم ریخته. حالا تهرانی که با شاخص ۴۹۸ تعطیل نشد را با شاخص ۱۳۹ تعطیل کردند! هوا پس است، خیلی پس!»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024