پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2021, 10:33

نسل جوان آلمان از تغییر استقبال می‌کند


یورونیوز: آنگلا مرکل ۱۶ سال آلمان را رهبری کرد و بزودی بازنشسته می شود. یک نسل کامل مانند ایمیل ونزول فقط مرکل را به عنوان صدر اعظم تجربه کرده است. نوجوانی از دوسلدورف که امسال از دبیرستان فارغ التحصیل شد. او در ۱۴ سالگی به اتحادیه یونگ، بخش جوانان حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان پیوست. او مرکل را رئیس قابل اعتماد دولت می نامد.

امیل ونزل می گوید: «به نظرم مرکل طرفدار ثبات است. او مجبور بود بحران‌های مختلفی را حل کند. حتی می توان گفت که او از بحرانی به بحران دیگر پرتاب می شد.»

امیل شاهد آن است که محافظه کاران برای عصر پس از مرکل به خوبی آماده شده‌اند: «به نظر من آرمین لاشت سیاستمداری است که می تواند آلمان را به آینده خوبی هدایت کند. ما یک کاندیدای عالی برای صدر اعظمی داریم. او در ایالت فدرال محل زندگی من که بزرگترین ایالت آلمان است خوب کار کرد. او قطعا با تجربه است. فکر می کنم که او در دولت فدرال عملکرد خوبی خواهد داشت.»

امیل یکی از نزدیک به ۳ میلیون جوانی است که برای رای گیری فراخوانده شده‌اند. تحقیقات انتخاباتی نشان می دهدکه این نسل از تغییر استقبال می کند.

اریک فلوگه، پژوهشگر انتخابات می گوید :«ما می توانیم تصویر کاملا متفاوتی از صدراعظمی انتظار داشته باشیم. من فکر می کنم که نتیجه تعجب آور خواهد بود بویژه برای کسانی که فقط با مرکل آشنا بوده‌اند.»

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، در میان جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله، حزب مرکل بوضوع در مقابل سبزها و حتی لیبرال ها شکست می خورد. یوهانس کلاین از اعضای گروه دانشگاه سبز است. وی از مرکل به دلیل عدم رسیدگی کافی به مسائل جوانان انتقاد می کند.

یوهانس می گوید: «فکر می کنم که در سالهای اخیر مشکلات بزرگی وجود داشته بویژه در زمینه عدالت اجتماعی. آنها همچین در موضوع حفاظت از آب و هوا روی ترمز زده‌اند. ما آینده ای پایدار برای جوانان و مستمری پایدار برای پدربزرگ ها و مادر بزرگ هایمان می خواهیم.»

این دانشجوی فلسفه انتظار دارد که دولت جدید سیاست هایی را دنبال کند که همه نسل ها را در بر بگیرد. مرکل به زودی به تاریخ خواهد پیوست. تصاویر نمادین و جملات مشهور او در حافظه رای دهندگان باقی مانده است.

الکس اوربان می گوید: «اینترنت، دنیای جدیدی است. جمله مرکل است که به خاطر دارم. ما با او بزرگ شدیم.»

فاطمه سوستام می گوید: «به یاد دارم که پناهجویان فریاد می زدند مرکل ممنون. برای من او مانند یک مادر دلسوز بود.»

الکساندر لنگرسدورف می گوید: «من سال ۲۰۱۵ جمله او را به یاد دارم: ما می توانیم.»

آنگلا مرکل این نسل را شکل داده است چه از جهات مثبت و چه منفی. اکنون آنها جانشین او را انتخاب می کنند.

۶۰ میلیون آلمانی واجد شرایط رای دادن هستند. بیش از دو سوم آنها در نیمه دوم زندگی خود هستند. آلمان یک جامعه پیر است که روی صندوق‌های رای نفوذ دارند. با این حال در این مبارزات انتخاباتی فشرده، آرای رای دهندگان جوان می‌تواند آخرین درصدهای مورد نیاز را برای نامزدها فراهم کند تا راه برای صدراعظمی شان هموار شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024