شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.08.2021, 11:14

نامه ۶۲ زندانی سیاسی سابق:

هشدار درباره وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات خوزستان


جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی سابق در نامه سرگشاده‌ای نسبت به وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر خوزستان هشدار داده‌اند. نویسندگان نامه می‌گویند بازداشت و زندان پاسخ مناسبی برای اعتراضات نیست و این بازداشت‌ها جز ایجاد و افزایش خشم مردم نتیجه‌ای ندارد.

متن این نامه به شرح زیر است:

در چند هفته‌ی اخیر همه ما راجع به آنچه که در این روزها در خوزستان می‌گذرد، بسیار شنیده‌ایم. مسائل، مشکلات و رنج‌هایی که چندین نسل از مردمان سختکوش و فداکار این استان حاصلخیز کشور عزیزمان ایران در همه‌ی این سال‌ها با آنها روبرو بوده و بدون چشمداشتی متحمل شده‌اند، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

در پی همراهی و حل این مشکلات، در این مدت بسیاری از کارشناسان و متخصصان سعی نموده‌اند، ریشه‌های مطالبات اخیر و بحق آنها را بررسی و راه‌حل‌هایی ارائه نمایند. همچنین اقشار مختلف مردم از جمله هنرمندان، ورزشکاران، کارگران، فعالین مدنی و اجتماعی تلاش کرده‌اند تا شاید بتوانند با همدلی و همراهی‌هایشان به روش‌های مختلف مرهمی بر زخم‌های مردم این استان زرخیز و مردمان خونگرم آن نهند.

اما در نهایت متاسفانه باز هم شاهد آن هستیم که در جریان این حوادث هم تعدادی از مردم، بازداشت و دستگیر شده‌اند و در زندان‌های مختلف این استان بسر می‌برند که بر طبق شنیده‌ها با وجود شرایط حاکم و گرمای شدید هوا و نبود امکانات و ازدیاد و تراکم جمعیت، این وضعیت، اوضاعی بسیار وخیم و سخت را برای بازداشت‌شدگان ایجاد نموده است و این نگرانی را برای امضا‌کنندگان این نامه به وجود آورده که مبادا بار دیگر شاهد بروز فجایعی باشیم که پیشتر در مورد بازداشت‌شدگان شاهد آن بوده‌ایم. ضمن اینکه نتیجه‌ی اینگونه برخوردها و بازداشت‌ها از جانب دستگاه‌های حکومتی چیزی جز ایجاد و افزایش خشم مردمی که به دنبال بیان مطالباتی مسالمت‌آمیز هستند، نمی‌باشد.

ما امضاکنندگان این نامه که خود طعم زندان و بازداشت را به خاطر فعالیت‌های مدنی و اجتماعی، باورها و عقاید خویش چشیده‌ایم و می‌دانیم که بازداشت و زندان پاسخ مناسبی در مقابل اینگونه فعالیت‌ها و خواسته‌ها نمی‌باشد، خواستار آن هستیم که هر چه سریع‌تر موجبات آزادی زندانیان و بازداشت‌شدگان این حوادث فراهم گردد و بجای آن، راهکارهای ارائه شده توسط خیراندیشان این آب و خاک و دلسوزان ملت ایران، متخصصان مسائل آب و کشاورزی و کارشناسان امور اجتماعی به مرحله اجرا درآید.

اسامی امضا کنندگان:

زهرا سادات ابراهیمی، سارنگ اتحادی، آتسا احمدآیی، پیمان احمدی، بهمن احمدی آمویی، نسیم اشرفی، شاهین اقدامی، مازیار اعتمادی، شهناز اکملی، محمود بادوام، نسیم باقری، ژیلا بنی یعقوب، بهروز توکلی، مهوش ثابت، فاران حسامی، آمنه حکمت مرام، وحدت دانا، مجید دری، معصومه دهقان، شهاب دهقانی، دیدار رئوفی، کامران رحیمیان، کیوان رحیمیان، سعید رضایی، سعید رضوی فقیه، آزیتا رفیع زاده، رامین زیبایی، ریاض سبحانی، ژینوس سبحانی، عیسی سحرخیز، عبدالفتاح سلطانی، افشین سید احمد، سید محمد سیف‌زاده، ایقان شهیدی، آرش صادقی، سیامک صدری، فرهاد صدقی، صدرا عبداللهی، مزدک علی نظری، فواد فهندژ، امیرحسین قنبری، عبدالرضا قنبری، غنچه قوامی، کمال کاشانی، نوید کامران، فریبا کمال آبادی، پیمان کوشکباغی، سیما کیانی، مونا مافی، مهناز محمدی، نرگس محمدی، مهدی محمودیان،  سعید مدنی، پیام مرکزی، امان مستقیم، مهدی معتمدی مهر، ضیا نبوی، اکرم نقابی، شاهین نگاری، عفیف نعیمی، مصطفی نیلی، صدیقه وسمقی.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024