سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.06.2023, 18:29

حمله پارتیزان‌های روس طرفدار کی‌یف به بلگورود


گروهی از پارتیزان‌های روس طرفدار اوکراین، یکشنبه ۱۴ خرداد با اعلام این که دو سرباز روس را در جریان نبرد در منطقه بلگورود روسیه، به اسارت گرفته‌اند، پیشنهاد مبادله را در دیدار با فرماندار این منطقه، مطرح کردند.

«لژیون آزادی روسیه» و سپاه داوطلبان روس، بیانیه مشترکی را در کانال تلگرامی این لژیون، منتشر کردند.

«نبرد در جریان است»

از سوی دیگر، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار شهرستان بلگورود روسیه، یکشنبه از ورود «گروه‌های خرابکار» به مرزهای این شهرستان، خبر داد.

گلادکوف در یک کلیپ صوتی ضبط شده گفت: «حقیقت این است که گروه‌های خرابکار، وارد مرزهای این شهرستان شدند و نبردها در منطقه تاولزانکا هم‌اکنون در جریان است، امیدوارم این گروه‌ها نابود شوند.»

آمادگی برای دیدار

او در عین حال آمادگی خود را برای دیدار با «خرابکاران اوکراینی» در ایست بازرسی «چبیکینو» برای نجات اسرای روسی را که هنوز در قید حیات هستند، اعلام کرد.

گلادکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: «اگرچه بیان این موضوع دشوار است، اما به احتمال زیاد آنها (اسرا) را کشته‌اند، ولی اگر زنده باشند، (حصول دیدار) از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در ایست بازرسی چبیکینو، میسر است و من امنیت شما را تضمین می‌کنم.»

وابستگی شبه‌نظامیان

در حالی که مسکو مدعی است این دو گروه، شبه‌نظامیان اوکراینی هستند، کی‌یف تاکید دارد آنها به دو گروه شبه‌نظامیان مخالف کرملین، وابسته‌اند.

به گفته مسئولان اوکراینی، آنها شهروندان روسی از «لژیون ارتش آزادی روسیه» و سپاه داوطلبان روسی هستند که در راستای ایجاد یک «منطقه امنیتی» برای اوکراینی‌ها، تلاش می‌کنند.

ابراز وجود در مارس ۲۰۲۳

سپاه داوطلبان روسی در مارس ۲۰۲۳ ظاهر شد و در حمله فرامرزی در منطقه بریانسک روسیه مشارکت کرد.

رهبر این سپاه، با دو نام دنیس کاپوستین یا دنیس نیکیتین، یک ناسیونالیست است و این گروه آشکارا، ایدئولوژی «کشورروسی تک قومی» را پذیرفته است.

نبرد در کنار کی‌یف

«لژیون آزادی روسیه» اما تشکیلاتی کاملاً متفاوت است که در کنار نیروهای اوکراینی علیه نیروهای روسی می‌جنگد.

این گروه از پرچم سفید، آبی و سفید، استفاده می‌کند که بخشی از اپوزیسیون روسیه، آن را پرچم «روسیه آزاد» می‌دانند.

ارتش اوکراین خواستار «سکوت عملیاتی» پیرامون عملیات ضدتهاجمی پیش‌رو شد

ارتش اوکراین روز یکشنبه همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد عملیات ضدتهاجمی علیه روسیه بار دیگر خواستار «سکوت عملیاتی» در این باره شد.

گمانه‌زنی‌های زیادی طی هفته‌های گذشته درباره زمان آغاز این عملیات و نحوه انجام آن شده است. مقام‌های اوکراینی پیش از این بارها خواستار پرهیز از گمانه‌زنی در مورد عملیات پیش‌رو شده بودند. به گفته آنها این حدس و گمان‌ها ممکن است به سود «دشمن» تمام شود.

مقام‌های اوکراین طی روزهای گذشته با آن دسته از شهروندان که عکس‌ها و تصاویری از سرنگونی موشک‌های روسیه توسط سامانه دفاع هوایی اوکراین منتشر می‌کردند نیز برخورد کردند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه منتشر شد تاکید کرد که کشورش برای آغاز عملیات ضدتهاجمی خود آماده است. وی با این حال از هرگونه اظهارنظر در مورد زمان و نحوه انجام عملیات خودداری کرد.

رئیس‌جهوری اوکراین اظهار داشت: «اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم راه‌های مختلف و کاملا متفاوتی برای آن وجود دارد. ما انجامش خواهیم داد و آماده هم هستیم.»


منابع: العربیه، یورونیوز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024