پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 11.03.2023, 19:36

تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف آلمان


امروز شنبه (۱۱ مارس/ ۲۰ اسفند)، هزاران ایرانی در شهرهای مختلف آلمان از جمله فرانکفورت، برلین، مونیخ، هامبورگ، اشتوتگارد و بسیاری شهرهای دیگر در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران، تجمع کردند.

در مركز شهر فرانكفورت، ایرانیان ساکن این شهر برای حمايت از مردم معترض در ايران تجمعی با عنوان “بهار آزادی” برگزار کردند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در اين برنامه كه به دعوت فعالان سیاسی و مدنی سازماندهی شد، نرگس اسكندری شهردار فرانكفورت، حامد اسماعيليون، از چهره های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی، دانيال ايلخانی پور، نماينده پارلمان هامبورگ و اودو بولمن، مسئول حقوق بشر پارلمان اروپا به همراه دیگر فعالان حقوق بشری و سياسی سخنرانی كردند.

گروه موسيقی اعتراضی ژينا که از فرانسه به فرانكفورت آمده بودند هم برنامه “نسل آزادیی را اجرا کردند.

سخنرانان در تجمع اعتراضی امروز تاكيد كردند كه مرکز مبارزه در ايران است و اگرچه اكنون اعتراضات خيابانی كم تر شده، اما جنبش اعتراضی فروننشسته و بارديگر با تمام قوا بلند خواهد شد.

سخنرانان برنامه همچنين گفتند كه از هيچ تلاشی برای حمايت از جنبش اعتراضی در داخل کشور کوتاهی نخواهند کرد.

حامد اسماعیلیون از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی در سخنرانی امروز خود با اشاره به مسمومیت‌های زنجیره‌ای اخیر در مدارس دخترانه سراسر ایران گفت که در ۴۴ سال گذشته و از هشتم مارس ۱۳۵۷ تاکنون آن چه که دیده‌ایم، ستیز ایدئولوژی متحجر جمهوری اسلامی با زنان بوده است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت که زنان، دختران و مادران در تمام این سال‌ها با تظاهرات، کارزارهای جمع‌آوری امضا، جنگیدن در دادگاه‌ها، برداشتن روسری ها و با تمرد کردن در مقابل جمهوری اسلامی مقاومت کردند و این مبارزه انتهایی ندارد، مگر مردان ستمگر از تخت قدرت به پایین بیفتند.

آقای اسماعیلیون همچنین در سخنرانی خود بار دیگر خواستار قرار گرفتن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی شد.

در پی کشته شدن مهسا (ژینا) امینی دختر کرد ایرانی ۲۲ ساله تحت بازداشت گشت ارشاد، اعتراضات وسیعی در مخالفت با حجاب اجباری در ایران رخ داد و معترضان خواستار سرنگونی حکومت شدند.

از همان زمان هم ایرانیان ساکن سایر کشور در حمایت از معترضان داخل کشور همه هفته تجمعات اعتراضی بی سابقه‌ای را در شهرهای مختلف جهان برگزار کردند که بازتاب گسترده‌ای داشته است.


تجمع ایرانیان در شهرهای آمریکا و کانادا

به گزاراش رادیو فردا،‌ شهرهای نیویورک، واشینگتن، سن‌ دیه‌گو و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا و همچنین شهرهای مونترال، اتاوا، تورنتو و ونکوور کانادا عصر شنبه شاهد تجمع‌های گسترده ایرانیان برای محکومیت حمله به دانش‌آموزان دختر مدارس ایران بودند.ایرانیان در این تجمع‌ها بار دیگر بر حمایت از اعتراضات مردم ایران تاکید کردند.

جمعی از ایرانیان نیویورک نیز عصر شنبه در یکی از میادین مرکز منهتن، در اعتراض به حملات علیه مدارس و دانش‌آموزان دختر در ایران تجمع برپا کردند.

در جریان این تجمع شماری از حاضران با سخنانی خواستار توقف فوری حملات به دانش‌آموزان دختر در ایران و ورود جامعه جهانی به بررسی و تحقیق درباره این حملات شدند. جمعی از اوکراینی‌های مقیم نیویورک نیز با حضور در تجمع اعتراضی ایرانیان در منهتن، حملات به مدارس و دانش‌آموزان دختر در ایران را محکوم کردند.

در واشینگتن نیز در «شنبه اعتراضی» دیگر، ایرانیان این شهر بار دیگر با برپایی تجمع و راهپیمایی بر حمایت خود از اعتراضات مردم ایران تاکید کردند.

حاضران در این تجمع در جریان راهپیمایی خود از مقابل کاخ سفید نیز عبور کرده و با سردادن شعارها و در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان حمایت دولت ایالات متحده و همچنین جامعه جهانی از اعتراضات مردم ایران شدند.

شهر سن دیه‌گو در ایالت کالیفرنیا نیز عصر شنبه به وقت غرب آمریکا با برپایی تجمع گروهی از ایرانیان بود. حاضران در این تجمع، ضمن حمایت از اعتراضات مردم ایران، به حملات علیه مدارس و دختران دانش‌آموز اعتراض کردند.

ایرانیان مقیم شهر سن‌ده‌گو همچنین با سردادن شعارها و در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان حمایت ایالات متحده و جامعه بین‌الملل از اعتراضات مردم ایران شدند.

در شهر فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا نیز عصر شنبه جمعی از ایرانیان در حمایت از اعتراضات مردم ایران و برای اعتراض به حملات علیه مدارس و دختران دانش‌آموز، تجمع برپا کردند.

در جریان این تجمع شماری از حاضران در اقدامی نمادین با زندن ماسک‌های شیمیایی و سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی، حمله به دانش‌آموزان دختر را محکوم کردند.

در کانادا نیز دست‌کم چهار شهر مونترال، اتاوا، تورنتو و ونکوور عصر شنبه بیستم اسفند ماه، یازدهم مارس، شاهد تجمع ایرانیان در حمایت از اعتراضات مردم ایران و محکومیت حمله به مدارس و دانش‌آموزان دختر بودند.

جمعی از ایرانیان مقیم شهر مونترال کانادا نیز عصر شنبه با برپایی تجمع، به حملات علیه مدارس و دانش‌آموزان دختر در شهرهای مختلف ایران اعتراض کرده و این حملات را محکوم کردند.

در شهر اتاوا، پایتخت کانادا نیز عصر شنبه جمعی از ایرانیان با برگزاری تجمع، حملات انجام شده در شهرهای مختلف ایران به مدارس و دانش‌آموزان دختر را محکوم کردند.

گلسا قمری، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان استان انتاریوی کانادا از جمله سخنرانان تجمع روز شنبه ایرانیان شهر اتاوا بود. حاضران و سخنرانان در این تجمع بار دیگر بر حمایت خود از اعتراضات مردم ایران تاکید کردند.

ایرانیان شهر تورنتو نیز با برپایی تجمع مقابل پارلمان استان انتاریو در این شهر، با سردادن شعارها و پلاکاردهایی حملات به مدارس و دانش‌آموزان دختر در شهرهای مختلف ایران را محکوم کردند.

در ادامه این تجمع شماری از حاضران و کنشگران ایرانی طی سخنانی بر حمایت از اعتراضات مردم ایران تاکید کرده و همزمان خواهان تحقیات از سوی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره حمله به دانش‌آموزان دختر در ایران شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024